SAMISTAL YUKARI KAVRUN

August 5, 2020
July 2017

near Kavran Yaylası, Rize (Türkiye)

PARKUR 2300 M YUKARI KAVRUNDAN BAŞLAYIP 2850 M RAKIMI GÖRÜP TEKRAR 2300 M RAKIMDAKİ SAMİSTAL YAYLASINA GEÇİYOR.

Yukarı kavrun

Kavrun Yaylası Rize ilinin, Çamlıhemşin ilçesine bağlı bir yayladır. Aşağı Kavrun ve Yukarı Kavrun olmak üzere iki kısma ayrılır. Rakımı en düşük 1980 en yüksek 2350 metredir. Rize il sınırları içinde kalan Kavrun Yaylası, Aşağı Kavrun ve Yukarı Kavrun olarak anılmaktadır. Aşağı Kavrun yukarıdakine birkaç km mesafededir. Fakat Aşağı Kavrun yerine Yukarı Kavrun daha bir rağbet görmekte ayrıca Aşağı Kavrun Yaylasına oranla Yukarı Kavrun daha büyüktür. Ayder Yaylasından hergün Kavrun’a birçok dolmuş seferi yapılmakta, bunlardan biriyle buraya ulaşmanız mümkün. Yol tabiki bir çok yayla yolu gibi bozuk. 13 km yi bir saatte alıyorsunuz. İşin en keyifli yanlarından biride bu yollar zaten. Yaylalarda dolaşırken en keyif aldığım anlardan biride yollarda geçirdiğim zamanlar. Kendinizi vahşi doğanın içinde buluyorsunuz. Bir yandan sis bir yandan dar toprak yollar, aniden yolda önünüzden akıp giden bir su, bu su yolu böldüğü için zaman zaman arabadan inip derinliğini kontrol etmeniz gerekiyor. Dar, bir tarafı yemyeşil orman diğer tarafı uçurum yolda tek şansınız dümdüz geçip gitmek ama ortada zeminle bütün bir kaya var araba geçermi altı vururmu diye iddiaya girmeler. Bütün bunları bir yol macerası olarak yaşamak bana çok keyif veriyor.

SAMİSTAL YAY

PictographSummit Altitude 0 ft

Beştaş Tepesi 2948 m

2800 m

• Photo of mel6677
    mel6677 Nov 2, 2020

Yukarı Kavrun Yaylasından Samistal Yaylasına sürekli bir çıkış var buda rotayı zorlu hale getiriyor.

• Photo of KAMPTREK
    KAMPTREK Nov 2, 2020

Çok teşekkürler Gezentihoca . Sayenizde yeni rotalar yeni yerler görüyoruz.