Saltant de la Fou des de Sant Martí de Tous, Bages.

Photo ofSaltant de la Fou des de Sant Martí de Tous, Bages. Photo ofSaltant de la Fou des de Sant Martí de Tous, Bages. Photo ofSaltant de la Fou des de Sant Martí de Tous, Bages.

59 minutes
April 2, 2024
April 2024

near Sant Martí de Tous, Catalunya (España)

Ruta pròxima a Sant Martí de Tous i a Igualada.
Ruta circular des de Sant Martí de Tous passant per:
- Mirador del saltant
- Saltant de la Fou (1.3 km).
Caminada fàcil amb algun punt on cal superar passos de pedres que pot ser calgui utilitzar les mans, o no.
El saltant és l'atractiu específic d'aquesta ruta.
Últimament ha plogut i volíem veure AIGUA saltant i corrents amb certa alegria. No obstant, a pesar d'haver plogut bastant, la terra estava tan seca que tota la pluja se l'ha begut la terra, que la necessitava, i pel saltant ..... doncs ni una gota. Altre dia serà. Valgui dir a pesar de la manca d'aigua que aquest espai es una sorpresa imprevista.
D'entrada, el paisatge és de camps de farratge, avui verds, però curiosament al fons destaca la neu del Pirineu.
Arribats al mirador, un es queda bocabadat: De cop el paisatge canvia i ens trobem a la part alta d'una vall força fonda i estreta, ben tancada per dues cingleres. Allí baix s'uneixen dues rieres: la Fou i la de l'Aubereda
Al mateix mirador (Mirador de la Fou), després de contemplar el canvi sobtat de l'entorn, descobrim unes cordes i estris per passar d'una banda a l'altre. i no entenem com poden fer.ho o com funciona. No sembla que sigui una Tirolina, no hi ha desnivell.
Es baixa per un sender amb alguna petita dificultat ( Mínima) i passem per la cova o bauma del diable. Impressiona veure les roques que estan per sobre nostre.
L'espaio del salt és gran, ample i ombrívol. No cau aigua però és un espai curiós i bastant impactant, Segurament incrementat per inesperat.
Hem volgut continuar seguint el curs de la riera però ens hem trobat un punt que no hem volgut superar. Pedres mullades, relliscoses i un pas no apte per tothom.
Tornant enrere per on havíem vingut, trobem el camí per on haguéssim tornat si aquelles pedres ens ho haguessin permès. I ha resultat que hem arribat al peu d'aquelles pedres passant per un camí tancat i molt humit, ple de molsa. Valia pena!
A la tornada hem descobert què eren els preparatius del Tirolina: Una parella de Bascos passant d'un costat a l'altre caminant per una corda fent equilibri. Marejava només de veure'ls.