Salt Minyona-Sant Llorenç-Les Casasses-La Verneda

Photo ofSalt Minyona-Sant Llorenç-Les Casasses-La Verneda Photo ofSalt Minyona-Sant Llorenç-Les Casasses-La Verneda Photo ofSalt Minyona-Sant Llorenç-Les Casasses-La Verneda

2000
February 27, 2013
February 2013

•   4 2 Reviews

near Vilanova de Sau, Catalunya (España)

(26-02-2013) Sortida des de la carretera N-141D direcció al pantà de Sau, després del km 11, en un trencant que hi ha a mà dreta, segons l'ICC anomenat Collsarbocet.

Comencem creuant la carretera per un camí costa amunt, fins a trobar una pista, que seguirem cap a la dreta fins trobar el desviament a l'esquerra, on comença el camí de l'Esquei, que ens portarà als Munts i al Salt de la Minyona. (La ruta en general es fàcil menys aquest camí de l'Esquei que no és gens fàcil)

Des d'aquí seguirem pel GR 2, creuarem la carretera del pantà de Sau, per sobre del túnel anomenat la Mina i arribarem a Sant Llorenç del Munt, on poc després deixarem el GR per anar al coll de Portell.

Des del coll de Portell, agafem la pista que baixa a l'esquerra uns 2 km, passa per davant d'una pedra que fa referència a unes víctimes de la guerra civil i arriba a les masies de Les Casasses i l'Espluga amb el seu forn de pinyes.

Continuem per la pista i arribem a la Verneda i a l'església de Sant Feliu de Planeses que es just al costat i ja només ens queda 1,2 km per arribar al punt de sortida.

Érem en Joan, en Martí, en Tomàs i 2 Peps.
Total temps en moviment 2h 53m

Forn de pinyes

• Photo of AV10
    AV10 Sep 6, 2015

Hem intentat seguir tota la ruta pero un cop passat el castell de Sant Llorenç des Munt hem continuat el GR2 direccio Sant Julià i no hem trobat a on s'havia de deixar per anar cap al coll del Portell. Aixi que hem tingut que seguir fins a Sant Julià.

2040 Sep 13, 2015

Hola AV10
    Just quan deixes Sant Llorenç dalt a l'esquerra, tenint en compte que segueixis la ruta en el mateix sentit que nosaltres, el GR puja uns metres, pots pujar seguint pel camí més fresat o un altre que hi ha al costat, que és una petita grimpada .
    Un cop a dalt cal deixar el GR i agafar el sender de l'esquerra que et porta al coll de Portell.
    Des d'aquí cap a l'esquerra segueixes la nostra ruta o cap a la dreta vas a Sant Julià.
    Salutacions

• Pilar Fàbregas Jul 31, 2019

A partir de Sant Llorenç ens ha estat difícil de trobar el camí.
    Pujar pels esqueis no és fàcil!!

2040 Aug 2, 2019

Moltes gràcies Pilar Fàbregas pel comentari i la valoració de la ruta. No recordo haber tingut problemes d'orientació a Sant Llorenç, en quan a la dificultat del Camí de l'Esquei, et dono tota la raó i ho faig constar a la descripció.

• Photo of ebassegoda
    ebassegoda Dec 30, 2019

Gràcies per compartir aquesta ruta, l'he feta amb boira però tot i així m'ha agradat moltíssim. Cal dir que si se segueix el track proposat no hi ha pèrdua i es pot fer el camí sense pèrdua. Les dificultats tècniques, a més, són poques si s'està mínimament acostumat a caminar per la muntanya. Bona feina!

2040 Dec 30, 2019

Moltes gràcies ebassegoda pel comentari i la valoració de la ruta.