Salt del Prat, La Trona i Gorg del Torrent del Bosc Negre des de Figaró

Photo ofSalt del Prat, La Trona i Gorg del Torrent del Bosc Negre des de Figaró Photo ofSalt del Prat, La Trona i Gorg del Torrent del Bosc Negre des de Figaró Photo ofSalt del Prat, La Trona i Gorg del Torrent del Bosc Negre des de Figaró

March 6, 2024
March 2024

near Figaró, Catalunya (España)

Ruta circular des de Figaró passant per:
- Gorg del Torrent del Bosc Negre (1.0 km)
- Salt del Prat (2.2 km)
- La Trona (3.7 km)
- Castellets

Matinal pels Cingles de Bertí des del Figaró.
Sortim del poble per pista que travessa la via del tren i va pujant. Anem direccio al sot del bac, de seguida deixem la pista i seguim per corriols, sempre seguint el PR C-33 amb marques groc-blanc que puja als cingles de Bertí passant per la Trona.
Primer passem per la zona del Sot del Bac, seguint per dalt el torrent del bosc negre. Passem per la bauma del sot del bac i tenim el torrent i les Agulles del Sot del Bac a la nostra dreta. Passem el creuament que va cap el salt del Prat per seguir amunt. El corriol ens deixa adalt d'un altre corriol que seguim a la dreta i on tenim un bon mirador cap a les Agulles i el salt del Prat (raja molt poca aigua).
Anem seguint el PR sempre pujant fins arribar al peu de la Trona. Deixem el PR per pujar fins la Trona amb molt bones vistes sobre els cingles de Bertí i el Montseny.
Baixem de nou al PR per seguir pujant fins dalt la cinglera. Prenem el corriol a la dreta per trobar-nos amb el GR.
Seguim la cinglera, passant per un mirador i anem fins els Castellets, sortida del cingle amb formació rocosa de 3 agulles i amb una torre de guaita.
Tornem pel mateix camí.

Creuem pista, smunt

Creuem pista, corriol amunt

esquerra

Esquerra, corriol pr amunt, cap a la Trona i cingles

E corriol pr amunt

Esq a La Trona

La Trona

D

Mirador

castellets i torre de guaita