Photo ofSalt de Sant Martí, El Borrell i Sant Miquel de les Formigues des de l'aparcament Can Calabrès Photo ofSalt de Sant Martí, El Borrell i Sant Miquel de les Formigues des de l'aparcament Can Calabrès Photo ofSalt de Sant Martí, El Borrell i Sant Miquel de les Formigues des de l'aparcament Can Calabrès

3 hours one minute
March 19, 2024
March 2024

near Sant Hilari Sacalm, Catalunya (España)

Comencem aquesta ruta des de l’aparcament de can Calabrès, situat a peu del camí de terra que comunica Sant Hilari Sacalm amb Santa Creu d’Horta.
Comencem tot en baixada fins a travessar el torrent de la Font del Gavatx per una passera de fusta. Just passada la passera, iniciem un bucle en sentit horari resseguint el torrent abans esmentat. Pel camí trobem les fonts del Vern i del Gavatx, ambdues amb un filet d’aigua, i més endavant la font de la Formiga, completament seca. Ben a prop d’aquesta darrera font trobem el salt de Sant Martí, un bonic salt d’aigua on fem una anada-tornada.
Continuem ara resseguint el torrent de la Font del Gavatx per la riba esquerra per una pista que, en descens continuat, ens porta fins a la carretera d’Osor. Trenquem a la dreta per la carretera i, uns 30 metres més endavant, tornem a girar a la dreta just abans de travessar el pont, de manera que remuntem el torrent per la mateixa riba esquerra, però més a prop de la riera. Aviat travessem el torrent a gual i ara el remuntem per l’altre riba. És un recorregut molt bonic en el qual trobem dos salts d’aigua semblants al salt de Sant Martí que havíem vist abans.
A partir del segon salt, comencem la pujada per corriol a voltes costerut, que va fent drecera fins a un tram de pista més pla, on admirem uns arbres monumentals. El camí pla dura poc. Ben aviat tornem a agafar una altra drecera i anem combinant pista amb dreceres costerudes fins a les ruïnes del Borrell. Aquí comença la pujada més severa per corriol perquè hem de superar un desnivell d’uns 225 metres d’altitud en uns 700 metres de distància, fins a arribar a un curt tram bastant pla que arriba fins al peu de la punta rocosa de Sant Miquel de les Formigues. Superem aquest darrer pujant i fem el cim del sostre de les Guilleries, de 1203 metres. En un dia clar la vista és excepcional a 360º. Tot i gaudir d’una visibilitat bastant bona, una lleugera calitja ens impedeix veure amb claredat els punts distants, però no ens podem queixar.
Un cop fet el cim, reculem fins al punt on acabava el corriol de pujada i continuem recte per començar la baixada per l’altre vessant de la muntanya. El corriol de baixada acaba prop de la font de sa Guarda, sense aigua. Continuem majoritàriament per pista excepte un petit tram de drecera cap als camps de can Pla tot seguint el GR-83 cap a les Fontiques de can Pla (també sense aigua) i acabar de tancar el bucle en arribar de nou al torrent de la Font de Gavatx. La resta és desfer el camí de l’anada fins a l’aparcament i posar punt i final a aquesta fantàstica matinal

Ruta circular des de l'parcament de can Calabrès, passant per:
- Pont de fusta al Torrent de la Font del Gavatx (0.6 km)
- Font del Vern (0.9 km)
- Font del Gavatx (1.2 km)
- Cedre Monumental (2.0 km)
- Font de la Formiga (2.3 km)
- Salt de Sant Martí (2.6 km)
- Salt del torrent de la Font del Gavatx (4.7 km)
- Salt del torrent de la Font del Gavatx (4.9 km)
- El Borrell (6.7 km)
- Sant Miquel de les Formigues (7.5 km)
- Font Sa Guarda (8.4 km)
- Coll de Llevanyes (9.9 km)
- les Fontiques de can Pla (11.5 km)

PictographBridge Altitude 2,732 ft

salt de Sant Martí

PictographWaterfall Altitude 2,512 ft

PictographRiver Altitude 2,496 ft

de nou a la dreta, abans de travesar el pont

PictographRiver Altitude 2,263 ft

PictographRuins Altitude 3,199 ft

El Borrell

PictographRuins Altitude 3,247 ft

Photo ofSant Miquel de les Formigues (o de Solterra) Photo ofSant Miquel de les Formigues (o de Solterra) Photo ofSant Miquel de les Formigues (o de Solterra)

Sant Miquel de les Formigues (o de Solterra)