Photo ofSalt de Sallent des de Sant Privat d'en Bas (Els Pins). Pujant pel camí de Les Escales, i baixant per Les Olletes Photo ofSalt de Sallent des de Sant Privat d'en Bas (Els Pins). Pujant pel camí de Les Escales, i baixant per Les Olletes Photo ofSalt de Sallent des de Sant Privat d'en Bas (Els Pins). Pujant pel camí de Les Escales, i baixant per Les Olletes

May 7, 2024
May 2024

near Sant Privat d'en Bas, Catalunya (España)

Ruta circular des de Pla d'en Xurri passant per:
- Font del Roc (1.1 km)
- Salt de Sallent (2.9 km)
- Coll de Joanetes (6.7 km)
- Ermita de Santa Magdalena (7.1 km)
- Font de Santa Magdalena (7.4 km)
- Santuari de les Olletes (8.1 km)
- Font de Can Turó (9.3 km)

Excursió feta el dia 04/04/2024.
Deixem el cotxe a un dels aparcaments que hi ha a l'àrea recreativa Els Pins, també coneguda com el Pla del Xurri, comencem a caminar, riu amunt, sempre per bona pista, fins arribar a la ben endreçada Font del Roc, seguim uns metres de pista i ja tirem a l'esquerra per un dret corriol entremig d'una exuberant vegetació. S'ha d'anar seguint El Gurn( nom del torrent), aigües amunt, sempre per la banda dreta. El camí està molt fresat, no té pèrdua. Arribem al wp4, aquí hem de travessar el torrent per una estreta palanca de fusta. Travessat el torrent el camí puja de valent, primer arribem al trencant per anar al Mirador de baix, val la pena anar-hi, un cop vist tornem al camí i comencen Les Escales, on s'han instal·lat graons de ferro i cordes per facilitar el pas, és molt fàcil i en poc perill. Som al wp8 ja som dalt, lleugera baixada cap a la nostre esquerra i ja tenim l'inici del Salt al wp9, creuem el torrent i anem al Mirador de dalt, per mi, no tant espectacular com el de baix, però una meravella. deixem el Mirador i seguim camí fins enllaçar amb pista al wp11, a partir d'aquí tot pista, en lleugera pujada, fins a Santa Magdalena del Mont, primer arribem al wp12 on tenim un encreuament de camins, hem de seguir rectes per arribar, en 5 minuts diu el rètol, a Santa Magdalena i refugi Triadú, El lloc és preciós. Un cop hem gaudit de la màgia d'aquest lloc, tornem pel mateix camí fins arribar al wp12, aquí tirarem avall per un dret i pedregós camí, s'ha d'anar amb compta la zona és molt obaga i les pedres estan molles, perill de relliscar. Arribem al Santuari de les Olletes, que és una petita capella excavada a la roca, no us perdeu baixar a la font, és molt curiosa. Continuem baixant i arribem al Restaurant el Turó que hem de travessar pel mig de la terrassa, a partir d'aquí ja pista fins el cotxe.

1 Aparcament Àrea Els Pins

17 Restaurant el Turó

• Photo of nandomoneda
    nandomoneda May 8, 2024

Preciosa ruta y reportaje fotográfico, ahora justamente acercándome al Coll de Bracons........saludos

• Photo of guillemjunyent
    guillemjunyent May 8, 2024

Moltes gràcies per la valoració nandomoneda, un plaer saber de tu.