SALT DE LA ROCA DELS ESCARLETS

56 minutes
December 14, 2018
December 2018

near Cabanyes, Catalunya (España)

Un cop més una gran sorpresa, un indret perdut i amagat a les Gavarres i de gran bellesa.
Espectacular salt d'aigua ben amagat!

Com ho trobo?
Un dia de tardor seguint una nova pista forestal (que es va obrir per anar a pelar suro), la vaig seguir fins al final i allà en un gran fondal , vaig sentir l'aigua d'un torrent...
Vaig seguir el curs de l'aigua aprofitant alguna clariana feta per arribar als suros.
Vaig arribar al fondal on l'aigua passa entre roques i al final sentia el soroll d'un salt d'aigua...

Era tard...cap a casa, i hi tornaré l'endemà!
Vaig decidir que tornaria l'endemà ben preparat amb un podall i roba adequada i a fer SENGLANISME!

Vaig gravar el recorregut i a l'arribar a casa en l´ortofotomapa d'imatge de satèl.lit buscava per on seguia aquest rierol i on arribava...
Indagant amb el "zoom" i cercant el rierol per on anava, vaig veure una gran clariana de roques amb una ombra, com una escletxa, molt sospitosa de que fos formada per el pas de l'aigua...
L'endemà allà vaig anar!
Impossible arribar per la llera , vaig travessar i pujar per un lateral i la sorpresa va ser trobar una gran clariana amb magnífic panorama direcció sud -est i on hi ha un gran aflorament de roques. D'estar ben cobert de vegetació passes de cop a un mirador excepcional !
Espectacular aflorament de roques on hi discorre un rierol formant un gran salt d'aigua...
L' unica construcció visible és al fons: Can Patró ( Veure foto dels masos propers: Can Dalmau, Can Patró, Can Carbó)

Sencillament és espectacular. Hi ha un gran desnivell. Sense entretenir-me a mesurar potser més de 50m !!
En una clariana de roca a la vessant migdia es pot anar baixant a diferents nivells, però no fins a la gorga del fons.
Per baixar al fons cal travessar l'esquerda de roca per on hi passa l' aigua i va formant diversos salts. Cal travessar i baixar pel costat dret ...oest ( molt pendent)
La riera cau entremig de les esquerdes de les formacions rocoses i va fent diversos salts i petites gorgues fins arribar al fons del barranc formant una gorga més gran
Vaig arribar finalment al fons del fondal on s'hi forma la gorga de baix i el panorama és espectacular.
A dreta i a esquerra hi han grans roques, per sortir em vaig enfilar per la vessant oest on hi havien "sembrats", molts i molts escarlets...ja una mica passats ( desembre) , però vaig decidir anomenar aquest indret SALT DE LA ROCA DELS ESCARLETS.

No us emportareu gaires escarlets d'allà, doncs prou feina hi ha per passar , el pendent és molt gran , i feinaper passar amb un cistell !

Primer vaig seguir riera avall, però es feia fosc, el lloc és molt brut , molt ombrívol i relliscós i no vaig seguir...però és un repte que vaig deixar pendent per fer SENGLANISME!!

A la primavera hi vaig tornar , però aquesta vegada ho vaig fer més complicat!
Remuntada des de Can Patró, baixada fins a la riera i pujada fins a la Roca dels Escarlets i tornada per la pista nova.
El Gatvaire va venir a ajudar-me i finalment en més d'una "sessió de podall" vàrem arribar a l'objectiu!
Vàrem descobrir noves gorgues i salts!
Ho podeu veure a :

Repassant el mapa topogràfic de l' ICC hi ha un nom molt proper que potser hi pot tenir relació: "Els Rentadors d'en Dalmau".
Allà on està escrit, també està escrit el nom de la Pineda d'en Dalmau ( que aquesta si, que la tinc localitzada). Està amb lletra blava sobre el mapa i gairebé està a sobre on hi ha la riera, que és preciosa i té un seguit d' espectaculars salts i petites gorgues.
No vàrem trobar "Els Rentadors"però, si que alguna petita construcció vora l'aigua: una font? i una petita resclosa, avui plena de sorra i pedres: potser son els Rentadors? Un antic safareig?
Aquest mas de Can Dalmau, avui en ruïnes, és un dels que queda més a prop.

Tot al bell mig d'una zona molt amagada, i encara no trepitjada, només pels senglars.
Ara ja hi hem passat i el pas per dins la riera és acollonant!

Senzillament un lloc únic, un tresor més que he descobert en aquestes sorprenents Gavarres.
Aneu-hi!! Us quedareu bocabadats!

* Avui per arribar-hi la opció més senzilla és arribar per una nova pista que han obert per anar a pelar suros, i que comença a la pista forestal que puja de Calonge cap a Puig D'Arques, i que cal anar cap a la dreta abans d'arribar a les planes de Can Dalmau.
Ah! Només he gravat una part, doncs em vaig quedar sense bateria.( Però ara ja teniu la continuació amb aquesta segona aventura que us he posat)

Hi he deixat 4 fites...continuarà...

He actualitzat l'escrit avui que hi he anat després 8 h després de la llevantada que ha deixat 132 l/m2 a Calonge i força aigua també arreu de les Gavarres
Si voleu veure fotos i vídeo amb aigua:

PictographPhoto Altitude 945 ft

PictographPhoto Altitude 906 ft

PictographPhoto Altitude 846 ft

PictographPhoto Altitude 827 ft

PictographPhoto Altitude 820 ft

Aquí cal travessar al Riera, seguir baixant i quedar-se al marge esquerra

PictographPhoto Altitude 850 ft

PictographPhoto Altitude 807 ft

PictographPhoto Altitude 804 ft

PictographPhoto Altitude 886 ft

En aquest nivell de la pista , on mira la gossa, es pot baixar directament cap al fons del barranc però hi ha un gran desnivell, s'hi troben magnífiques formacions rocoses

PictographPhoto Altitude 787 ft

PictographPhoto Altitude 794 ft

Petis salts a la Riera de Can Patró

• Photo of gxn14
    gxn14 Feb 3, 2019

Renoi, Senglar, quins indrets més feréstecs que localitzes. Senglanisme en estat pur!

• Photo of graells
    graells Feb 3, 2019

Bestial, Senglar!!! No sé com t'ho fas però els del Cartogràfic t'haurien de 'fitxar' per les descobertes sobre el terreny i la recuperació de topònims menors gavarrencs!!!

• Photo of Senglar
    Senglar Feb 3, 2019

Realment és un racó bestial! L' escletxa a la roca, les alçades, el rocam, el salt d'aigua, el silenci...uff!
    Amb el Gatvaire ja us informarem de les nostres prospeccions!
    Ah! I el nom: t'estic donant moltes pistes, si vols emplenar cistells d'escarlets...a la foto en tens la mostra...però els suaràs...no hi passes amb cistell!
    Curiosament al mapa ICC hi ha un nom per allà: els rentadors d'en Dalmau. Si els trobem potser serà orgàsmic!