Salga Aguda (Vilada)

September 15, 2020
September 2020

near Vilada, Catalunya (España)

Ruta per assolir el cim del Salga Aguda.

Deixarem la carretera per agafar un trencant amb un rètol que posa “Canals de Sant Miquel”. Us quedarà a mà esquerra si veniu del costat de Ripoll, o mà dreta si veniu del costat de Berga. Val a dir que si veniu del costat de Berga us queda un gir de 180º força impossible per poder accedir al camí, en aquest cas seria recomanable passar de llarg el trencant i cercar un lloc per girar el vehicle, i així accedir-hi com si vinguéssiu de Ripoll. Aparcarem el cotxe en un una clariana a l’entrada del bosc, a uns 130 de la carretera. S’hi pot accedir amb turisme sense problemes.

Comencem la ruta en sentit est i a menys de 100m ens trobarem l’accés al Pont de Sant Climent, amb una cadena que impedeix el pas de vehicles. Just després del pont hem de girar a mà dreta, podem agafar un corriol molt dret o bé un altre de més planer; Tan se val el que agafeu que tots dos s’acaben unint unes metres més enllà. Anirem seguint el corriol pel mig del bosc uns deu minuts, fins arribar al Portell de l’Ovellar, un passadís entre parets de roca.

Seguim caminant i arribarem a dos pals indicadors, un dels quals ens indica la direcció del serrat de Salga, que és el que seguirem. Pocs metres més endavant, a la banda esquerra del corriol, trobarem la font de la casa del bosc. Tot seguit continuem pujant i trobem, també a la dreta la font de la Molina; Poc després trobarem un rètol indicador de la direcció a seguir per arribar al Salga Aguda; Al voltant d’aquest punt es poden agafar dos corriols per arribar al cim, jo vaig agafar el que hi va més en línia recta
Unes desenes de metres abans d’arribar al cim comença una mena de passadís de conglomerat amb fortes pendents a vegades a un costat i a vegades a l’altre. S’ha d’anar en compte de no ensopegar ni patinar. Un cop recorregut el passadís de conglomerat arribarem al cim, amb fantàstiques vistes als 360 graus, amb el mític Pedraforca al nord-oest. Un cop hem gaudit de les vistes només ens queda desfer el camí. Un cop creuat el Pont de Sant Climent es pot baixar per unes escales (uns 110 graons) fins al llit del riu a refrescar-se els peus; Després ja només ens quedarà tornar a pujar les escales i caminar els menys de 100 metres que hi ha fins al cotxe.

Recomano l’ús de bastons de muntanya i sabates de muntanya amb bota alta per prevenir torçades de turmell, ja que hi ha trams del camí amb pedra solta que són una mica traïdors. La ruta no té cap dificultat especial i no s’ha de grimpar; Potser l’últim tram del passadís de conglomerat pot fer patir un xic als que tenim vertigen, però res exagerat, no es percep sensació de perill. El primer tram de la baixada pot ser una mica patidor per a la gent que té problemes de genoll.

Temps en moviment: una hora i 49 minuts.

Aparcament Salga Aguda

Cim Salga Aguda

Font de la casa del bosc

Font de la Molina

PictographBridge Altitude 2,153 ft

Pont de Sant Climent

PictographBridge Altitude 2,106 ft
Photo ofPont de Sant Climent (llit del riu) Photo ofPont de Sant Climent (llit del riu) Photo ofPont de Sant Climent (llit del riu)

Pont de Sant Climent (llit del riu)