Photo ofSales Llierca (Alta Garrotxa): Font de la Vorada – Cova de l’Orri – Puig de la Suca – L’Orri – Bauma Ranella – Teix monumenta Photo ofSales Llierca (Alta Garrotxa): Font de la Vorada – Cova de l’Orri – Puig de la Suca – L’Orri – Bauma Ranella – Teix monumenta Photo ofSales Llierca (Alta Garrotxa): Font de la Vorada – Cova de l’Orri – Puig de la Suca – L’Orri – Bauma Ranella – Teix monumenta

6 mi
August 12, 2024
August 2024

•   5 4 Reviews

near Sant Grau d'Entreperes, Catalunya (España)

INTRODUCCIÓ
Hem fet aquesta sortida prenent de base el track: Sales de Llierca...Font de la Vorada, cova de l'Orri, Cim de la Suca, Balma d'en Ranella, Teix monumental, feta pel company de Wikiloc: el capi
. Us aconsello que llegiu la descripció que en fa de la sortida. Gràcies per compartir.

PRINCIPALS ATRACTIUS DE LA SORTIDA
Els seus principals atractius són:

• Cova de l’Orri. Excepcional.

• Les vistes des del Puig de la Suca.

• Bauma de la Ranella.

• Teix monumental.

NOTES SOBRE LA SORTIDA

• Deixem el cotxe en un espai passat uns metres després de la font de la Vorada. S’hi arriba per la carretera GIV 5236 que s’agafa a l’entrada de Sales de Llierca. Fins a Monteia està asfaltada i després és de terra compactada apta per vehicle normal. Per aquesta carretera es fan entre 10 i 11 km i en aquest espai hi caben 6 o 7 cotxes

• He classificat la ruta com a difícil perquè en l’aproximació al cim de la Suca es passa per una zona de pedres grosses, tipus tartera, una mica incòmoda. Però hem gaudit la sortida enormement i la recomanem.

• El mapa de l’Alpina de l’Alta Garrotxa marca la Cova de l’Orri en un lloc diferent d’on l’hem trobada i el track que seguíem ens ha portat. No sabem si hi ha una segona entrada/sortida o és un error del mapa.

• Les vistes des del cim de la Suca són molt bones en particular sobre la part est de l’Alta Garrotxa. Les fotos obtingudes no mostren la bellesa que tenen.

• En el punt d’interès (WP) anomenat: Dreta (no marcat), és una drecera per no seguir les llaçades que fa la pista, enllacem en la mateixa pista més amunt. És una mica perdívol.

• En l’àrea on hi ha el Teix monumental, n’hi ha d’altres alguns realment considerables i d’altres més joves.

• L’ús del GPS per nosaltres imprescindible.

PLÀNOL TOPOGRÀFIC DE LA RUTA

GRAU DE DIFICULTAT

L'índex de dificultat IBP (veure INDEX IBP) dona un valor de: 58. En podeu veure els detalls a: Anàlisi completa de la ruta.

Sortida. Font de la Vorada

Dreta. No marcat

Esquerra. Pista

Deixem Itinerannia. Pista pujada

Photo ofDreta. Corriol pujada. Hi ha unes pedres que ho marquen Photo ofDreta. Corriol pujada. Hi ha unes pedres que ho marquen Photo ofDreta. Corriol pujada. Hi ha unes pedres que ho marquen

Dreta. Corriol pujada. Hi ha unes pedres que ho marquen

PictographCave Altitude 3,142 ft

Balma de la Ranella

Dreta. Pista

Deixem pista. Corriol de baixada

PictographTree Altitude 2,734 ft

Teix monumental

Seguim per darrere nom del teix

Arribada. Font de la Vorada

• Joanc7 Aug 12, 2024

Espectacular la cova de l'Orri. Porteu-hi frontal si hi passeu, que gaudireu més de l'espai. Gràcies per una altra ruta fantàstica!!

Manel_49 Aug 13, 2024

Gràcies per la teva valoració i positius comentaris. Totalment d'acord en el que hi dius. Salut i Cames!!!!

• Photo of EMILI ORSO
    EMILI ORSO Aug 13, 2024

Sorprenent la Cova de l' Orri, amb estalagmites, i els boscos i amb el teix. I també els panorames!!. Enhorabona Manel_49

Manel_49 Aug 13, 2024

Ei Emili, gràcies per la teva valoració i comentaris. Sortida amb algun punt curt un pèl incòmoda: tipus tartera, però amb punts singulars excepcionals. Sens dubte: molt aconsellable. Salut i Cames!!!!

• Photo of MPuet
    MPuet Aug 13, 2024

Magníficas fotos y descripción del recorrido.
    Un abrazo

Manel_49 Aug 14, 2024

Gracias por tu valoración y comentarios. Salida muy interesante por la sorprendente "Cova de l'Orri", las vistas desde la Suca , la "Bauma de la Ranella" y el Tejo monumental. Salut i Cames!!!!

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Aug 14, 2024

¡Manel_49, qué pasada de ruta te has marcado por Sales de Llierca! Las fotos transmiten una belleza brutal y se nota que has disfrutado cada rincón. La Font de la Vorada tiene un encanto especial, y la Cova de l’Orri parece sacada de un cuento. El Puig de la Suca y la Bauma Ranella deben ser aún más impresionantes en persona. ¡Y ni hablar del Teix monumental, es un gigante! Sin duda, esta excursión es pura magia de la Alta Garrotxa. Me has dejado con unas ganas tremendas de hacerla contigo la próxima vez. ¡Eres un crack!

Manel_49 Aug 16, 2024

Gracias por tu valoración y positivos comentarios. Alta Garrotxa, difícil de vivir, pero llena de encantos naturales y leyendas de todo tipo. Todo espacio tiene su época y sus valores. Salut i Cames!!!!