Photo ofSaldes, Castell de Saldes, Refugi Estasen, Gresolet, Coll de la Balma, Coll de la Bena, Estret de Llúria, Saldes Photo ofSaldes, Castell de Saldes, Refugi Estasen, Gresolet, Coll de la Balma, Coll de la Bena, Estret de Llúria, Saldes Photo ofSaldes, Castell de Saldes, Refugi Estasen, Gresolet, Coll de la Balma, Coll de la Bena, Estret de Llúria, Saldes

December 19, 2023
December 2023

near Saldes, Catalunya (España)

Ruta circular des de Saldes passant per:
- Castell de Saldes (0.7 km)
- Font Costa (2.5 km)
- Mirador de Gresolet (3.7 km)
- Refugi Lluís Estasen (4.5 km)
- Refugi Gresolet (7.9 km)
- Coll de Bauma (9.8 km)
- Coll de la Bena (12.5 km)
- Coll de la Serra (13.3 km)
- Coll de Llúria (13.9 km)
- Coll de la Creu de la Cabana (16.9 km)

Excursió feta el dia 18/12/20233
Magnifica excursió amb un dia radiant, anava molt preparat pel fred i he passat més aviat calor.
Sortim de Saldes pel camí de la Costa i Castell de Saldes, el primer tros és molt dret, després ja es suavitza. El camí està senyalitzat, però les marques són una mica justes. Arribem al Castell de Saldes, no queda molta cosa, però és prou interessant, després del castell poder és el tram més perdedor, hi ha tot un grapat de feixes que no quedar molt clar per on pujar. Trencant de la Cas de la Costa wp3, la casa queda amagada a la dreta, seguim amunt i al wp4 deixem el sender que va a Gresolet i tirem a l'esquerra cap al Refugi Estasen, el camí és molt dret, es fa llarg fins arribar a la Carretera. Un cop a la carretera ja som al Mirador de Gresolet on al wp7 tenim el camí del Refugi.
Refugi Lluis Estasen a la Jaça dels Prats, totalment desert, una delícia. He pogut observar que estan fen un nou camí per arribar al refugi des del Mirador de Gresolet, jo diria que està pensat per l'accés de persones amb mobilitat reduïda, no ho tinc clar.
Sortim del refugi seguint les marques taronges de Cavalls del Vent, arribem a la pista, que està tancada en direcció al Colell, nosaltres anem cap avall a buscar el camí de Gresolet al wp11, també seguint els senyals taronges. Arribem a Gresolet també està tot desert, un cop al refugi seguim pista i anem a buscar el camí cap al Coll de la Balma al wp16, també seguint marques taronges. Coll de la Balma, ara toca baixar fins el Coll de la Bena, ho fem seguit les marques taronges. Coll de la Bena, deixem la ruta dels Cavalls del Vent i seguim carretera asfaltada que va cap a Gisclereny, però al cap de pocs metres la deixem i anem a la dreta cap a Cal Tasconet, travessem pel mig de la casa i anem fins el Coll del wp22, on hi han unes molt bones vistes del Pedraforca, comencem a tirar avall per un camí bastant trencat i arribem al Coll de Llúria, a partir d'aquí tot baixada per un sender molt net i agradable de baixar. Som a l'Estret de Llúria, el Torrent de Llúria passa engorgat per unes grans parets, a partir d'aquí la cosa ja planeja fins travessar el pont sobre la riera de Gresolet wp25, ara hem de seguir pista amunt, i als pocs metres tirem a la dreta per camí poc definit per anar a buscar el Camí de saldes al wp27. El camí puja fort fins arribar a la Creu de la Cabana, on ja enllacem amb pista que no deixarem fins a l'entrada de saldes.

1 Camí de La Costa, Castell de Saldes

7Anem cap al Refugi

PictographMountain hut Altitude 5,489 ft

9 Refugi Lluis Estasen

Photo of11 Avall seguit marques taronges de Cavalls del Vent Photo of11 Avall seguit marques taronges de Cavalls del Vent Photo of11 Avall seguit marques taronges de Cavalls del Vent