Photo ofSaldes.Càmping Mirador al Pedraforca, Coll de la Trapa,pla de Palomera, els Graus, font del Bullidor Photo ofSaldes.Càmping Mirador al Pedraforca, Coll de la Trapa,pla de Palomera, els Graus, font del Bullidor Photo ofSaldes.Càmping Mirador al Pedraforca, Coll de la Trapa,pla de Palomera, els Graus, font del Bullidor

December 9, 2009
December 2009

•   4.3 1 review

near Saldes, Catalunya (España)

Ens aquesta ruta, en pocs quilòmetres ens farem una idea de la gran diversitat de formes i colors d'aquest extraordinari lloc.
Nosaltres vàrem sortir del càmping Mirador al Pedraforca, caminant per la carretera que va cap a Coll de la Trapa.
Els primers metres són pavimentats, després és camí de terra. En arribar a coll de Trapa agafarem la carretera asfaltada que puja cap a Pla de Palomera, a partir dels 1500 metres vam trobar neu, per aixó vam optar per pujar per la carretera (i a més era dia de caçera i no volíem endinsar-nos pels bosc), si no és recomanable pujar pel circuit marcat, és més bonic.
Un cop a dalt vàrem veure les restes del poblat ibèric. I vam començar el descens. Si seguim la ruta del GPS no té pèrdua.
Nosaltres vam treure aquesta ruta del punt d'imformació de saldes, però cal portar un mapa detallat de la zona, guia alpina, etc. En algun punt de la ruta, sobretot de baixada per culpa de la neu (no molta però suficient per tapar alguna marca), la vegetació i algunes marques borrades, va ser dificíl l'orientació.

Km: 11,29km

PictographHiking Altitude 5,030 ft

06-DIC-09 13:13:49

06-DIC-09 10:09:12

La seva aigua té gust salat, a diferència de la majoria dels rius i torrents de muntanya. Aquest fet és un fet extraordinari provocat pels materials que formen la muntanya. (Foto; Torrent corregit amb dics de gabions)

Sortida

06-DIC-09 10:00:40

06-DIC-09 12:45:50

• Photo of yagoeq
    yagoeq Jul 12, 2021

Una ruta sencillita, con unos paisajes muy bonitos. La única pega es que una parte significativa de la ruta transcurre por carretera, por lo que estás expuesto al tráfico (hay muy poco) y al sol. Pero justo después del tramo de carretera espera lo mejor de la ruta, por lo que al final se te olvida.