Salardú-Unha-Bagergue (GR 211)-antenes-Salardú

Photo ofSalardú-Unha-Bagergue (GR 211)-antenes-Salardú Photo ofSalardú-Unha-Bagergue (GR 211)-antenes-Salardú Photo ofSalardú-Unha-Bagergue (GR 211)-antenes-Salardú

August 28, 2012
August 2012

•   2.3 1 review

near Salardú, Catalunya (España)

Ruta circular, senzilla i variada, amb esglésies romàniques, boscos de ribera, prats de pastura i magnífiques vistes de les valls i cims que formen la capçalera de la Garona. Temps total 2h 15’ comptant parades.

Es comença a Salardú, sortint del poble per la carretera en direcció a Unha. En arribar-hi (10’), just travessar el pont sobre el riu Unhòla, es pren a la dreta el sender GR 211 que en remunta el curs. De seguida es creua el riu, que ara deixem a mà esquerra, i es va pujant enmig d’un bonic bosc de ribera.

Als 45’ s’arriba a Bagergue, on val la pena contemplar l’església romànica de Sant Fèlix. Des de la mateixa plaça dera Planhèra anem a buscar la carretera, en sentit de pujada, fins que en uns 200 m trobem a la dreta una pista per on continuen les senyalitzacions del GR 211 en direcció al Pla de Beret. El camí travessa ara prats entre boscos d’avellaners i bedolls, i guanya alçada ràpidament fent algunes ziga-zagues. En uns 20’ des de Bagergue enllacem amb una pista forestal més ampla, que seguim a la dreta. Ara es passa per una vessant de prats oberts coneguda com a era Envista, des d’on, com el seu nom indica, hi ha bones vistes cap a la vall d’Unhòla, Bagergue i el Poi d’Unha. En uns 10’ per aquesta pista en trobem una altra que baixa cap a la dreta, en direcció a unes antenes. Hi baixem, tot fent drecera pels prats, fet que ens permetrà gaudir d’una espectacular visió frontal de la vall d’Aiguamòg, amb Tredòs just a sota. A les antenes s’hi arriba al cap de 1h45’ d’haver sortit de Salardú (cal descomptar-hi uns 15-20’ per la parada de descans a Bagergue).

A continuació anem baixant pel prat, sempre seguint la carena, fins a un replà herbat que veiem davant, més avall. Un cop allà, es gira a l’esquerra pels prats, fins que abans d’arribar a un bosquet trobem un corriol a la dreta, que baixa decididament ja fins a la part alta de Salardú, on arribem en uns 20-30’ des de les antenes.

• Lluís Joan i G. Aug 1, 2017

Bona ruta, molt paisatgística. Només remarcarem que el descens des de les antenes a Salardú es fa camp través.

• Photo of mario.gjimenez
    mario.gjimenez Aug 22, 2018

La bajada desde las antenas es campo a través por lo que la valoración no debería dificultad fácil. Esto puede llevar a algún malentendido. La ruta como dicen los compañeros tienes unos paisajes espectaculares. La subida desde Salardú es empinada pero merece la pena.

• Photo of David Soler
    David Soler Aug 22, 2018

Certament, com dieu, la baixada des de les antenes té un cert grau de dificultat per l'absència de camí. Però en acabar els prats hi havia (2012) un sender que baixa fins a Salardú sense massa complicació. Canvio el nivell a moderat. Gràcies pels comentaris!