SAKARYA DİRİLİŞ YOLU ŞEHİTLİK - KARATEPE 4 ETAP EK ROTASI

Photo ofSAKARYA DİRİLİŞ YOLU ŞEHİTLİK - KARATEPE 4 ETAP EK ROTASI Photo ofSAKARYA DİRİLİŞ YOLU ŞEHİTLİK - KARATEPE 4 ETAP EK ROTASI Photo ofSAKARYA DİRİLİŞ YOLU ŞEHİTLİK - KARATEPE 4 ETAP EK ROTASI

June 14, 2019
June 2019

near Sakarya, Ankara (Türkiye)

Sakarya Şehitliği

Karatepe

https://youtu.be/517eRWAhWfY KARATEPENİN HAZİN HİKAYESİ Halide Edip Adıvar “Türk’ün Ateşle İmtihanı” adlı eserinde Karatepe’yi şu kelimelerle anlatmaktadır : “... Karadağ’a (tepe) 57’nci Fırka hücum etti. Bunlara bakarken insan kalabalıklarının birbini öldürdüklerini görüyordum.1200 kişiden müteşekkil olan fırka (tümen)’ nın 700 kadarı şehit olmuştu…” Bu bölgedeki savaşı idare eden mürettep grup komutanı Kazım Özalp ‘) “Milli Mücadele 1919-1922” adlı eserinde savaş sonrasında gördükleri şöyle anlatmaktadır: ‘’13 Eylül günü Kavuncu köprüsü’ne hareket ettim. Yolum üzerinde olan Karadağ’dan geçerken burada yapılmış olan muharebelerin ne derece kanlı olduğunu gösteren manzara açıkça görülüyordu. Düşman kaybı bizden çok fazla idi. Sayısız insan, hayvan ölüleri birbirleri üzerine yığılmış ve bu cesetlerden akan kanlar geçtiğimiz yol üzerinde derin kırmızı lekeler meydana getirmişti. Sakarya Muharebesi’nde milletimizin katlandığı fedakârlık ve gösterdiği gayret beşer gücünün üzerindedir. Ancak vatan ve bağımsızlık sevgisi, bu zorluklara karşı koymak kudretini ve cesaretini bize bahşetti…” Kazım Özalpin KARADAĞ diye bahsettiği yer savaş sonuna kadar yedi kez el değiştiren KARATEPE’dir. Kartaltepenin geri alınması ile birlikte son kez ve bir daha geri verilmemek üzere Türkün olmuştur. Karatepede sağ bulunan 2 Türk askerinin ise yaralarının bir Yunanlı doktor tarafından sarılması ve geri çekilirken de yanlarına içecek sularının bırakılması savaşın tüm kirli yüzüne rağmen , insanlığın hala varolduğunun bir kanıtı olmuştur.

YolSoldan

soldan yolu takip

• Mürsel VURAL Nov 14, 2022

Bu rotayı POTA (Polatlı tanıtım merkezi Md. Sayın Kadim KOÇ rehberliğinde ADOG (Anadolu Doğa Gurubu) ile yürüdüm, Kadim KOÇ ve Salim Beye teşekkürler