Sahin Deresi Altınoluk

July 11, 2017
July 2017

near Altınoluk, Balıkesir (Türkiye)

Sahin Deresi Altınoluk
Kazdağları Milli Parkı içinde bulunan Şahin Deresi Kanyonu, temiz havasıyla bölgenin ‘oksijen evi’ olarak nitelendiriliyor. Edremit ilçesinin Altınoluk Mahallesi'nden çıkılabilen kanyon, Kazdağları'ndan çektiği temiz bol oksijen içeren havayı, çam ve kekik kokusuyla Edremit Körfezi'ne dağıtırken, denizden aldığı iyotlu yosun kokulu havayı da dağa çıkartarak adeta bir baca görevi görüyor. İşte size Şahin Deresi Kanyonu gezi rehberi…

Altınoluk sahilde miskin miskin plajda güneşlenirken bir arkadaşa denk gelip tavsiyesini aldığımız Şahin Deresi Kanyonu'yla birden bire canlanıveriyoruz. Sabahın erken saatlerinde önce Altınoluk köyüne çıkıp, Edremit körfezi manzaralı bir yer bulup, harika gözlemeleriyle kahvaltımızı ediyoruz. Sonrasında hemen kanyon yolundayız. Kanyonun çok yakınına kadar siteler kurulmuş durumda. Hatta insanlar sabah yürüyüşlerini kanyona doğru yapıyor. Zeytin ağaçlarının içinden kıvrıla kıvrıla ilerliyoruz. Yolu bulması çok zor değil. Çok az bir miktar ödeyip, arabamızı park edip yürümeye başlıyoruz. Burada piknik masaları var. Kaz dağları milli parkı içinde olan kanyon 26 km uzunluğunda.