Sadernes - Sant Aniol - Talaixà - Oix -Sadernes

Photo ofSadernes - Sant Aniol - Talaixà - Oix -Sadernes Photo ofSadernes - Sant Aniol - Talaixà - Oix -Sadernes Photo ofSadernes - Sant Aniol - Talaixà - Oix -Sadernes

one day 3 hours 44 minutes
November 12, 2017
November 2017

near Sadernes, Catalunya (España)

Ruta en dues jornades, la primera una mica llarga, la segona, més suau per paisatges impresionants de l'Alta Garrotxa

PictographCampsite Altitude 1,414 ft

Camping La Soleia d'Oix

Des d'Oix prenem el GR 1 pel Collet de la Teula i Coll de Palomeres. Aquí deixem el GR per acostar-nos a Santa Bàrbara de Pruneres, magnífiques vistes sobre l'Alta Garrotxa. De Santa Bàrbara seguim cap a Coll Sistrelles on deixem la pista per seguir, per camí fitat (marques grogues d'Itinerània) fins al molí de Galzeran i Sadernes.

Cruïlla

Podeu triar entre creuar la palanca sobre la riera de Beget i arribar aviat a Oix o seguir cap al pas dels Lliberals, Escales i arribar a Oix una mica més tard. Segons com aneu de cansats. Nosaltres vam anar pel pas dels lliberals a buscar el santuari de la Mare de Déu d'Escales i després tornar pel camí que segueix la riera d'Escales, Molí d'Escales (palanca i efectes erosius interessants), i anar a trobar el camí d'Hortmoier a tocar del pont trencat. Ens queden uns tres quilòmetres fins al camping on farem nit.

PictographRiver Altitude 1,181 ft

El Gomarell

Un cartel anuncia "cull una mica de material". Es tracta de col·laborar amb els que estan reconstruint el refugi de Sant Aniol pujant una mica de material de construcció que trobaràs preparat en sacs en aquest punt

PictographLake Altitude 1,528 ft

Gorg Blau

Arribats al paratge de Sant Aniol trobem dos edificis, l'ermita i el refugi en procès de restauració. De l'entorn surten diferents camins: - Un centenar de metres al sud de Sant Aniol surt un camí (GR11) cap a l'est que ens porta a Coll Roig, Coll del Principi i Bassegoda. - Des de Sant Aniol, a l'est, el camí que duu a Ribelles i l'Hostal de la Muga - Des de Sant Aniol, al NW, camí cap al Gorg Blau (gorg fosc) i el Salt del Brull. - Des de Sant Aniol, al SW, el GR11 cap a Talaixà i Hortmoier Nosaltres fem una curta ullada al Gorg Blau per tot seguir emprendre camí cap a Talaixà.