Sadernes - Gorg Blau -Sant Aniol - Salt de la Núvia - Sadernes

Photo ofSadernes - Gorg Blau -Sant Aniol - Salt de la Núvia - Sadernes Photo ofSadernes - Gorg Blau -Sant Aniol - Salt de la Núvia - Sadernes Photo ofSadernes - Gorg Blau -Sant Aniol - Salt de la Núvia - Sadernes

September 17, 2016
September 2016

•   4.3 3 Reviews

near Sadernes, Catalunya (España)

Ruta senzilla i ben marcada fins al Gorg Blau passant per la resclosa de Gomarell i altres punts d'interès, i passant per l'ermita de Sant Aniol d'Aguja. Després hem fet via fins el Salt de la Núvia, que malgrat estar el camí ben marcat, si vols tornar i no fer tot el camí sencer fins Talaixà, que fas una mica més de volta, hi ha un trencall que et baixa fins la Riera de Sant Aniol, just a la resclosa de Gomarell, un altre cop. El trencall està més enllà de la segona tartera, poc després del Salt de la Núvia, i si no pares atenció pots passar-te'l. El tram fins el Salt de la Núvia i arribar un altre cop a la riera el podrem catalogar de moderat.

PictographWaterfall Altitude 1,342 ft

En algun mapa surt com el Gorg Blau, però no és correcta la seva ubicació.

PictographRiver Altitude 1,460 ft

En aquesta tranquil·la piscina natural i grimpant les roques, hi havia el pont Nou de fusta, però uns aiguats del novembre del 2015 el varen tirar riu avall i per ara no s'ha fet cap altre pont encara més nou, i si l'aigua baixa forta, cal remullar-se els peus.

PictographBridge Altitude 1,588 ft

Pont de Sant Aniol

Per arribar a Sant Aniol trobem un altre pont de fusta que travessa la Riera que per allí baixa tranquil·la.

Sant Aniol ermita

PictographWaterfall Altitude 1,693 ft

Gorg Fosc (Blau) i petit salt d'aigua.

Gorg Blau o gorg Fosc, poc abans d'arribar al salt del Brull hi ha aquest Gorg encantat. En el mapa està indicat gairebé al principi de la ruta el Gorg Blau, a tocar de Sadernes, però crec que és un error, ja que la dóna que guarda l'ermita ens va dir aquest nom, Gorg Blau.

• Photo of carlangues
    carlangues Jul 16, 2018

Sortida per La Garrotxa al poble de Sardenas, molt ben indicada seguin el cursa de la riera i veient diferents salt d'aigua i els gorgs, como mes destacat el gorg blau i la traca final el salt del Brull.

• Photo of josue moncho
    josue moncho Sep 23, 2020

Ruta genial.
    L'he feta ja dos cops però no se perque penso que mai hem arribat al salt del brull, ens quedem en el gorg anterior on et pots llençar des de la cascada. (Penso que es el gorg blau si no recordo malament)
    Gairebe sense dificultat i amb trams d'ombra. Encara que a l'estiu es passa calor. Els gorgs son molt macos i en general es una excursió molt entretinguda.

Tornarem i a veure si la fem sencera.

• Photo of annuska85
    annuska85 Apr 2, 2021

Es pot fer tota a peu sense necessitat de tirar-te al gorg? Ara podria fer-la sense problemes?

• Photo of homefosc
    homefosc Apr 2, 2021

Segurament hi ha un camí, però nosaltres no el vam saber trobar

• bombaaaa Jul 18, 2023

on es pot aparcar i deixar el cotxe?

• Photo of homefosc
    homefosc Jul 18, 2023

Si amplies el mapa veuràs que on comença la ruta hi ha un aparcament prou ampli.