Photo ofSadernes ap 3, Pont de Valentí, Ca la Bruta, Molí, Riera St Aniol, El Gomarell, St Aniol d'Aguja, Gorg Blau i tornada per pista Photo ofSadernes ap 3, Pont de Valentí, Ca la Bruta, Molí, Riera St Aniol, El Gomarell, St Aniol d'Aguja, Gorg Blau i tornada per pista Photo ofSadernes ap 3, Pont de Valentí, Ca la Bruta, Molí, Riera St Aniol, El Gomarell, St Aniol d'Aguja, Gorg Blau i tornada per pista

February 22, 2024
February 2024

near Sadernes, Catalunya (España)

Important, per poder aparcar després de Sadernes, ho podeu fer entre el 15 de desembre i el 1 de març. Es pot arribar fins a l'aparcament 3, proper al Pont de Valentí.
Entre Setmana Santa i l'Onze de Setembre, heu de reservar plaça d'aparcament al Consorci de l'Alta Garrotxa.

Seguint marques grogues i verdes i ruta circular de L'Erill, des de l'aparcament 3, passant per:
- Pont de Valentí (0.5 km)
- Hostal de Ca la Bruta (0.6 km)
- Molí de Riu (1.9 km)
- El Gomarell (2.6 km)
- Gorja del Citró (3.7 km)
- El Goleró, on hi havia un petit pont penjat (3.9 km)
- GR-11 (4.2 km)
- Camp del Molí (4.5 km)
- Pont de Clarioles (4.8 km)
- Rectoria i Ermita de Sant Aniol d’Aguja (4.9 km)
- Alberg Cal Sastre i Font St Aniol (5 km)
- Gorg Blau o Gorg Fosc (5.5 km)
- La Farga (9.2 km)

Si ha plogut força, al travessar la riera, després del Molí, potser us mullareu els peus. Al Gomarell hi ha la passera de blocs de formigó, per creuar-lo.

Com que els dijous el restaurant de Sadernes està tancat, dinem a ca l'Oliveres de Besalú.

PictographCar park Altitude 977 ft

Passera

PictographRiver Altitude 1,329 ft

Antic pont penjant

S'el va emportar una riuada

PictographWaterfall Altitude 1,326 ft

Riu

PictographCave Altitude 1,345 ft

Pedra tosca

Cruïlla, esmorzem

GR 11

Pont de Clarioles

Pont penjant, passar de un en un. El pont anterior de fusta, s'el va emportar una riuada.

Rectoria Cal Sastre

Davant de l'església hi ha la casa de Cal Sastre, antiga rectoria i refugi, actualment en rehabilitació. A l'esplanada davant la font de Sant Aniol és habitual trobar-hi vaques pasturant. Al davant de l'entrada a l'església hi ha un panell amb informació sobre la història del lloc. Forma part de l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya des del 1983.

Ermita Sant Aniol d'Aguja

L'ermita de Sant Aniol d'Aguja es troba al final de la vall on neix el riu Llierca. L'església ha sofert en el decurs del temps moltes modificacions que han desfigurat la seva primitiva fàbrica romànica, tot i que encara conserva la planta. La nau original és de volta de canó, allargada en època posterior per la banda de ponent, on s'hi troba la porta d'ingrés, que fins fa poc conservava la ferramenta romànica original. Al timpà hi ha una creu esculpida envoltada per cinc boles. Per sobre la porta hi ha un ull de bou i el campanar d'espadanya d'un sol ull, construït en temps més moderns. Té un absis semicircular, decorat amb lesenes i arcs cecs típics del romànic llombard. El monestir d'Aguja fou fundat l'any 859, en territori del pagus de Besalú del comtat de Girona, per un grup de monjos benedictins procedents del de Santa Maria d'Arles, al Vallespir, que havia estat saquejat pels normands.

Font de St Aniol

PictographWaterfall Altitude 1,505 ft

Gorg Blau

PictographBridge Altitude 1,449 ft

PictographInformation point Altitude 1,188 ft

El Gomarell

Salt d'aigua i presa per portar aigua als pobles veins.