Sa Visočice (Bobovica) preko Rakitnice, na Bjelašnicu (Umoljani)

Photo ofSa Visočice (Bobovica) preko Rakitnice, na Bjelašnicu (Umoljani) Photo ofSa Visočice (Bobovica) preko Rakitnice, na Bjelašnicu (Umoljani) Photo ofSa Visočice (Bobovica) preko Rakitnice, na Bjelašnicu (Umoljani)

May 23, 2021
May 2021

near Bobovica, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

Vozeći se iz pravca Sarajeva, auto ostaviti na proširenju naspram autobuskog stajališta, na raskrsnici, prije mosta preko Rakitnice za Tušila i desno naviše za Umoljane.
Kružna tura:
- Preći preko mosta na Rakitnici i sa ceste skrenuti desno na prvi betonski most preko Tušilske rijeke, ne ići na česmu ispod jer tu više nema drvenog mostića. Preko livade smo se vratili na čobansku stazu, kod vode, prema selu Bobovica. Do sela ima asfaltni put, kojim nismo išli.
- Po ulasku u selo, pored prve štale, smo skrenuli desno i prateći čobansku stazu kroz smreke, smo izašli na vrh Prut (1436 m nv). Naziru se ostaci nekad markiranog vrha i jedva vidljive staze.
- Vratili smo se u selo Bobovica i markiranom stazom sišli u kanjon Rakitnici, na most "hair ćupriju". Silazak je jako strm i opasan, pa je potreban oprez.
- Uspon prema vodopadu Peruće smo nastavili markiranom stazom prema selu Lukomir, gdje nismo išli. Sa staze smo se spustili na vidikovac sa kojeg se pruža lijep pogled na vodopad iznad i na kanjon Rakitnice ispod.
- Od vidikovca smo krenuli desno, strmo uz Debelo brdo, tako da nismo prelazili potok Peruće. Izašli smo kod osamljenog mezara na stazu "Lukomir - Umoljani" koja je dobro utabana i markirana.
- Prešli smo Studeni potok i nastavili blago naniže, prema vodenicama na vrelu Sedrenik, ispod Umoljana.
- Spustili smo se strmom stazom pored vodenica o kojima niko ne brine i prešli preko potoka Sklope, pa uzbrdo, preko livade ispod vikendica na cestu za Umoljane.
- Prešli smo cestu i orjentaciono se popeli na greben kojim smo se spustili do nekropole stećaka, pa nakon toga silazak na most prije kojeg smo ostavili auto.
*** Za turu nam je trebalo 9 sati, odnosno oko 6 sati čistog hoda (telefon nije tačno očitao vrijeme).

PictographCar park Altitude 3,725 ft

Preći most na Rakitnici i ići asfaltom do prvog mosta na Tušilskoj rijeci. Ne silaziti sa ceste jer nema drvenog mostića preko kojeg se nekad išlo za Bobovicu.

PictographBridge Altitude 3,597 ft

Preći most i uzbrdo nasutim drumom do kraja ograde. Naći neki puteljak kako bi prešli na stazu desno.

Pogled sa Pruta na vodopad od Studenog potoka

PictographRisk Altitude 4,043 ft

Obavezno pratiti markiranu stazu !

PictographRisk Altitude 3,586 ft

PictographBridge Altitude 3,462 ft

PictographWaterfall Altitude 3,877 ft

Vodopad na potoku Peruće

Desno za Umoljane

PictographRiver Altitude 4,611 ft

Preći preko potoka Sklope pa livadom uzbrdo

Preći cestu pa koso uzbrdo na greben i grebenom naniže do stećaka