Sa Panada-Son Llabià-Bànyols-pas d'en Simonet: 25 MAR 2018

March 26, 2018
March 2018

•   4.3 1 review

near Binissalem, Baleares (España)

Sortim de l'estació del tren de Binissalem cap a can Arabí, uns metres després giram a la dreta, pel camí de can Pere Antoni. Abans d'arribar a aquesta possessió, giram a l'esquerra, cap al mirador de sa Panada, un humil puget d'uns 300 metres d'altària, on des del curiós mirador, dominarem part del pla de l'illa. Baixam cap al coll o pas d'en Simonet, que deixarem a l'esquerra, sense creuar-lo. Giram a la dreta, per dirigir-nos cap a Son Llabià, una antiga possessió, la família propietària de la qual (Simonet de Son Llabià, s XV) donà nom al pas o collada. Passam per la carrera de les cases (camí públic), i continuam fins a la carretera (Ma-2110, Alaró-Lloseta), on giram a l'esquerra. Caminam per l'asfalt fins al camí Vell d'Orient, on giram altra vegada a l'esquerra. Passarem pel costat de la gran possessió de Son Fortesa. Giram a l'esquerra per una camada sense asfaltar, que ens menarà a l'antiga possessió de Bànyols, passant pel pont sobre el torrent de Solleric. A Bànyols feim aturada per contemplar el deteriorament de les grans cases, on aprofitam per a dinar. Reprenem la marxa cap a Binissalem. Aquí hi ha dues opcions, o anar per territori salvatge (s'han de botar algunes reixetes per propietat privada) o continuar per bon camí. Aquesta vegada decidim pujar a la mala cap als costers del puig de Bellveure. Així, arribarem una altra vegada al coll o pas d'en Simonet. Des d'ell, ja tot serà cap avall fins arribar al punt de partida.

01-INICI-FINAL

11-PARET DE TERME

• Photo of mvaquerm
    mvaquerm May 10, 2020

Molt bona ruta, lo que el tram desde el Coll de Son Simonet fins al camí de Banyols, no és fàcil, jo anava amb el GPS i en alguns trams me va costar seguir la ruta.