Photo ofS. Hilari Sacalm-Mirador de les Guilleries-Torrent de la Font del Gavatx-Font de Sant Roc-Pou de Glaç-Balneari Font Picant- Photo ofS. Hilari Sacalm-Mirador de les Guilleries-Torrent de la Font del Gavatx-Font de Sant Roc-Pou de Glaç-Balneari Font Picant- Photo ofS. Hilari Sacalm-Mirador de les Guilleries-Torrent de la Font del Gavatx-Font de Sant Roc-Pou de Glaç-Balneari Font Picant-

4 hours one minute
August 7, 2024
August 2024

•   4.9 5 Reviews

near Sant Hilari Sacalm, Catalunya (España)

APROXIMACIÓ : Sortida des de Figueres-direcció Girona per l’AP-7–Agafem sortida AP-2 direcció Fornells de la Selva —Sortida 702 direcció Vic-Lleida a C-25—Sortida 209 a GI-550 Arbicies/Sant Hilari Sacalm.. aparquem el cotxe al costat del Parc de la urbanització Cal Sastre.

ULL DE PEIX : Grau de dificultat física d’aquesta ruta segons el Mètode SENDIF és de (1083)= (Exigent)—La valoració personal que en faig és d’una ruta (Fàcil ) de bon fer—cap dificultat tècnica—Aixó si és una caminada amb una certa llargària i per això la valoració (exigent)
**Els seus dos principals atractius afegits són les diverses fonts que trobarem al llarg del camí ( 7 )+..3 al recinte del Balneari (unes eixutes i unes amb una mica d'aigua)—i la visita a l'indret del Balneari de la Font Picant.
** Per gaudir de les Fonts de l’interior del Balneari és imprescindible fer la reserva -i- així també gaudireu de l’interior del Balneari i el seu jardí—molt ben explicat pel masover Sr.Esteve—previ pagament de 4€ per persona ( Paga molt la pena fer-ho ) Per a fer la visita (tots els matins de 10 a 14 h aprox-telèfon 972 868 047

RUTA : Sortida des de el Parc de Cal Sastre on anirem de caps a visitar la font del mateix nom en el mateix Parc .. d’aquí al mirador de les Guilleries on farem una anada i tornada per continuar pel carrer de l’Arç —passem pel costat del Mas Cal Sastre i ens endinsem pel bell mig del bosc—Avui, una caminada per a recórrer el bosc d'en Serrallonga, una de les propostes de Turisme de l'Ajuntament de Sant Hilari Sacalm—Una caminada fresca i agradable, perquè va per les obagues del bosc en la seva major part, i combina camins amples i senders.
Avui, el nostre esmorzar de carquinyolis i XUCA-MULLA l’hem fet al bell mig de la riera d’Osor al costat mateix del Balneari de la Font Picant.

L’antic balneari de la Font Picant és un edifici situat a 4km del poble de Sant Hilari en direcció a Osor—Va ser un dels balnearis més famosos d’Espanya a començaments del segle XX, ja que era reconegut per les seves fonts d’aigües mineromedicinals. Amb el temps es va anar convertint en el centre d’estiueix
AVUI, Hem tingut el plaer de fer la visita guiada a l’interior d’aquest edifici—ha estat genial ….
Desfem cami per anar a fer l’enllaç amb la pista que en forta pujada però de molt bon fer ens duu a l’inici .

**Més del 90% del recorregut és per camins amb molta ombra— una caminada per fer amb dies de forta calor !!

Ruta circular des de Sant Hilari Sacalm passant per:
- Mirador de les Guilleries (0.4 km)
- Font de les Clotas (2.8 km)
- Font del Gavatx (5.0 km)
- Cedre Monumental (5.6 km)
- Font de la Formiga (5.9 km)
- Font de Sant Roc (8.7 km)
- Pou de glaç de la Font Picant (9.0 km)
- Balneari Font Picant ( 9.0 Km )
- Font de Santa Teresa (9.3 km)
- Font Picant (9.6 km)
- Font de l'Albert (10.5 km)
- Font de l'Andreu (11.0 km)
- Font de Sastre ( 17.9 km)

OBSERVACIONS:
***Tota activitat relacionada amb aquest track queda sota la responsabilitat de la persona que la realitzi. La informació facilitada és mera referència personal sobre aquesta.
*Fotos d’inici a final
*Durada de la ruta 5:55’min. inclòs la visita guiada al Balneari Font Picant.
*Recordeu,s’ha de pujar a la muntanya com un vell,per arribar-hi com un jove

Mirador de les Guilleries

Font de Santa Tresa

• Photo of Pere Homs Joaquim
    Pere Homs Joaquim Aug 7, 2024

Rutes ombrívoles i amb fonts son ideals per quan fa aquestes calorades.
    Mercès Qfelip per proposar, documentar i publicar aquesta ruta.

Qfelip Aug 7, 2024

Pere Homs Joaquim : Si Pere, avui ha estat una caminada molt agradable de fer.. t’hem trobat a faltar — mercès per valorar-la !!

• Photo of Joan56
    Joan56 Aug 7, 2024

Ruta molt bonica i recomanable per què en el seu recorregut el 90% passa per l'ombra i té una quantitat de fonts, encara que amb la falta de pluges no rajen i la culminació és el balneari de Font Picant

Qfelip Aug 7, 2024

Joan56 : Si Joan, avui hem gaudit molt d’aquesta caminada—sobretot per poder fer-la amb un dia de forta calor .. Gràcies per valorar-la !!

• Francesc saguer ayats Aug 7, 2024

Excursió pels boscos i fonts de Sant Hilari Sacalm, visitant el preciós Balneari de Font Picant.
    De l'esplendor dels segle XIX a la decadència del XXI.
    De totes maneres molt ben conservat principalment el seu interior, amb valuósos mobles i peces de museu, cal valorar el gran treball dels arquitectes de la segona meitat del segle XIX
    Molt recomanable fer la visita a l'interior del Balneari "Font Picant". L'Esteve os ensenyarà i os explicarà l'interessant història d'aquest lloc!

Qfelip Aug 7, 2024

Francesc saguer ayats : Xicu, Moltes mercès per aquesta fantàstica ressenya que has fet del que ha estat la caminada d’avui … segur que els propers senderistes que ho llegeixin ho agrairan — mercès per fer la valoració !!