روستای سوها به دریاچه سوها (98.12.23) / soha village to soha lake

Photo ofروستای سوها به دریاچه سوها (98.12.23) / soha village to soha lake Photo ofروستای سوها به دریاچه سوها (98.12.23) / soha village to soha lake Photo ofروستای سوها به دریاچه سوها (98.12.23) / soha village to soha lake

March 13, 2020
March 2020

near Sūhā, Ardabīl (Iran)

امروز مسیر روستای سوها تا دریاچه سوها را پیمودیم در حالیکه تقریبا تمام دنیا به نوعی درگیر ویروس جدید و مرموز کرونا هستند
امروز ما فارغ از هیاهوی کرونا و البته با رعایت موارد و الزامات بهداشتی آخرین پیاده روی سال نودوهشت را اجرا کردیم و به امید خدا مجددا از سال بعد طبیعت گردی را از سر میگیریم
و اما شرح مسیر....صبح ساعت هفت و سی دقیقه بود که به روستای سوها رسیدیم و ماشین را داخل حیاط یکی از خانه های روستایی که دیوار و حصاری هم نداره پارک کردیم البته این حیاط خونه به نوعی پارکینگ هست و صاحبخانه هزینه مختصری میگیره
بعد از آماده شدن راه افتادیم به سمت دریاچه سوها
تا دریاچه دقیقا چهار کیلومتر راه هست که دو کیلومتر اول مسیر را از راه خاکی ماشین رو طی میکنیم و بعد از دو کیلومتر از جاده خاکی میریم به سمت راست متمایل شده و داخل جنگل میشویم
یک ساعت ونیم بعد از حرکت به دریاچه رسیدیم که یخ بسته بود و زیبایی خاصی داشت
از کنار دریاچه به آرامی عبور کرده و کم کم میریم به سمت بالا و بعد از سه ربع پیاده روی رسیدیم به یک محل سرسبز محشر که همونجا برای صبحانه اتراق کردیم
جایی که ما نشستیم دقیقا روبرومون صخره بزرگ معروف به گلین داشی قرار داشت و زیبایی و عظمتش از این فاصله و نما کاملا مشخص بود
از اینجا تا گلین داشی یک ونیم کیلومتر راه هست که در مدت چهل و پنج دقیقه میشه طی کرد ولی متاسفانه بخاطر تموم شدن شارژ باتری دستگاه جی پی اس مجبور شدم همینجا ترک رو خاتمه بدم و این ۱.۵ کیلومتر ثبت نشد ولی مسیر کاملا مشخص و دارای پاکوبی هست و اصلا گلین داشی هم بخوبی جلوی چشم قرار داره و خود نمایی میکنه
امیدوارم سال جدید همراه سلامتی و برکت برای همه باشه و دوباره بتونم جاهای دیدنی و زیبای منطقه رو ثبت کنم و به اشتراک بذارم تا بتونید از دیدن زیباییهای خلقت خداوند و عظمتش لذت برده و استفاده کنید
آخرین جمعه سال ۹۸_مهدی طبیب وند

Today we went the route of the village of Soha to soha lake , while almost the whole world is involved in some kind of mysterious new corona virus
Today, we made the last hike of the this year, without any coronary turmoil and, of course, with the hygiene requirements, and God willing, we will return to nature again next year.
But the route description ... It was seven and thirty in the morning when we reached the village of Soha and parked the car in the yard of one of the village houses with no walls and fences. Of course, this house is kind of a parking lot and the landlord has a small charge. It will
After getting ready we headed to Lake Soha
Just four kilometers to the lake, we drive the first two kilometers of the dirt road and after two kilometers of dirt road we turn right into the forest.
An hour and a half after arriving, we reached the lake, which was ice-covered and had a special beauty
Slowly crossing the lake and slowly heading uphill and after three quarters of a walk we reached a lush green area where we headed for breakfast.
The place where we sat was right in front of the big rock known as the Galin Dashi, and its beauty and grandeur were quite clear from this distance.
From here to Galini Dashi there is a 1.5 kilometer journey that takes about forty-five minutes, but unfortunately due to the battery life of the GPS device, I had to terminate the cruise here and it was not recorded at 1.5 kilometers but the route was not completely clear. And it has a good purity, and it has a very fine glaze and looks good
I hope that the New Year will be a blessing to all, and that I can once again record and share the sights of the region so that you can enjoy and enjoy the beauties of God's creation and His greatness.
Last Friday of the year, Mahdi Tabib Vand

محل اخذ عوارض دریاچه

البته وقتی که مسافر زیاد میشه هستند و مابقی فصول سال کسی رو پیدا نمیکنید در ضمن بابت پولی که میگیرن هیچ امکانات و خدمات خاصی نمیدن و برای استفاده از طبیعت خداوند پول میگیرند

ظاهرا تنها چشمه مسیر هست ولی شاید بعد دریاچه هم باشه که به خاطر برف زیاد بالای دریاچه چیزی مشخص نبود

ورود به مشه (جنگل)

از اینجا به بعد اگه از داخل جنگل برید هم راحتره و هم کمی نزدیکتر،البته که منظره و چشم انداز خیلی بهتری نسبت به جاده خاکی داره

PictographLake Altitude 5,748 ft

دریاچه سوها

دریاچه سوها یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز شهرستان نمین در فاصله چهار کیلومتری شمال شرقی روستایی به همین نام در ۳۵ کیلومتری شرق اردبیل قرار دارد و در واقع آبگیر کوچکی است که با زیبایی چمنزارهای سرسبز و جنگل تنک اطراف خود، هر گردشگری را شیفته خود می‌کند. دلیل نامگذاری روستای سوها که در ابتدای جنگل‌های زیبای گیلان واقع شده است و آب و هوای معتدلی دارد، وجود چشمه‌ها و آب فراوان در اطراف آن است. برای دسترسی به روستا و دریاچه سوها، باید از طریق جاده ارتباطی اردبیل به بریس، به نیارق رفته و از آنجا به سمت روستای سوها واقع در شهرستان نمین حرکت کنید. فاصله بین روستای سوها و دریاچه سوها، یک مسیر خاکی حدودا پنج کیلومتری است که با خودروهای معمولی هم می‌توان به راحتی آن را طی کرد. چمنزارهای سرسبز و فریبنده‌ای این دریاچه کوچک را احاطه کرده‌اند که در هر نقطه از آن‌ ردپایی از آب را احساس می‌کنید و چاله‌های کوچک و آب نیز به وفور در اطراف دریاچه دیده می‌شوند

شروع سرازیری

Very nice route

• Photo of Ramarvid
    Ramarvid Jun 15, 2020

Preciosa y espectacular ruta, gracias por compartir.

• Photo of mehdi.tabibvand
    mehdi.tabibvand Jun 16, 2020

Gracias por tu amabilidad, querido amigo@ramarvid