روستای سوها به بوینوزلار (99.06.28) / soha village to booynuzlar

Photo ofروستای سوها به بوینوزلار (99.06.28) / soha village to booynuzlar Photo ofروستای سوها به بوینوزلار (99.06.28) / soha village to booynuzlar Photo ofروستای سوها به بوینوزلار (99.06.28) / soha village to booynuzlar

7 hours
September 18, 2020
September 2020

near Sūhā, Ardabīl (Iran)

مسیر امروز ما از روستای سوها شروع میشد و هدف ما رفتن به صخره های بوینوزلار بود
همانطوریکه از نام صخره ها میشه فهمید علت نامگذاری این سنگها وجود چندین تخته سنگ و صخره بزرگ به شکل شاخ حیوانات است که در یک محوطه قرار گرفته اند و بسیار زیبا و چشم نوازند
سنگهایی که قدمتشان به سالهای خیلی دور بازمیگردد و در دل طبیعت و نزدیکی مرز استان های اردبیل و گیلان قرار گرفته اند
مسافت بین سوها و بوینوزلار هفت کیلومتر میباشد که با دو و نیم ساعت پیاده روی میشه به مقصد رسید
در مسیر طی شده مناظر زیبا و بکری وجود دارند اعم از جنگلهای زیبا و چشمه و سنگهای عظیم الجثه و ییلاق های عشایر که حال و هوای خوبی به آدم میبخشند و کمی از درگیریهای روزمره و مشکلات شخصی انسانها را کاهش میدهند

Today we started from Soha village and our goal was to go to Buinozlar rocks
As the name of the rocks suggests, the reason for naming these rocks is the existence of several large boulders and rocks in the shape of animal horns that are located in the same area and are very beautiful and eye-catching.
Stones that date back to very old years and are located in the heart of nature and near the border of Ardabil and Gilan provinces.
The distance between Soha and Buinozlar is seven kilometers, which can be reached in two and a half hours on foot.
Along the way, there are beautiful and pristine landscapes, including beautiful forests, springs, huge rocks, and nomadic summers that give a good atmosphere and reduce some of the daily conflicts and personal problems of human beings.

در مسیر چند تا از این سیل بندها وجود داشت که کارایی زیادی برای اهالی منطقه دارند، اول اینکه همونطوری که از اسمش متوجه میشویم هدف اصلیش شاید مهار سیلاب ها و گرفتن قدرت تخریب به هنگام سیل باشد دوم اینکه پشت این سدهای کوچک محل مناسبی برای ذخیره آب هست و در مواقع نیاز میشه ازشون استفاده بهینه کرد

مه صبحگاهی

مه نسبتا غلیظی که تقریبا اطراف ما رو فرا گرفته بود و زیبایی خاصی به مسیر بخشیده بود

طلوع آفتاب

لحظه طلوع آفتاب از پشت مه غلیظ

سویوخ بولاغ

چشمه خنک و گوارایی که اهالی و عشایر منطقه از آن با نام سویوخ بولاغ نام میبرند که برگرفته از خنکی قابل ملاحظه آن است البته کمی بالاتر یه چشمه دیگه هست که سرده هونی نام داره و بعضا به اشتباه به این چشمه که در دسترس تر و قابل مشاهده تر هست ، سرده هونی میگن

سه راهی

اینجا محلی است که به عنوان یک سه راهی که شناخته میشه اگه مسیر مستقیم رو بریم به طرف بوینوزلار و لمیر ختم میشه ،اگه سمت راست بپیچیم میره سمت حور و دکل،وسمت چپ هم منتهی میشه به دریاچه زیبای سوها

نقطه اوج

این محل بلندترین نقطه مسیر هست که بعد از اینجا در واقع شروع حدود مرزی گیلان و ییلاق های آنهاست حتی آب و هوا هم از اینجا به بعد گرمتر و شرجی تر میشود

دو راهی

صخره های عظیم الجثه بوینوزلار

اینجا منطقه مشهور به بوینوزلار هست و علت آن هم وجود چندین و چند صخره بزرگ به شکل شاخ حیوانات هست که جلوه کاملا زیبایی دارد و واقعا جالب توجه و حیرت انگیز میباشد همین جا در یک هوای عالی و یک منظره بی نظیر صبحانه را خوردیم و مشغول استراحت شدیم

پله های سنگی

پله های سنگی جالبی که افراد بومی برای راحتی تردد خودشان و قاطرهایشان پله ها را با سنگ و چوب و بتن ساخته اند که زیبایی خاصی دارند

PictographLake Altitude 5,474 ft

دورنمای سد سقزچی

دریاچه سقزچی و سد آن که به وضوح میشود از اینجا مشاهده نمود

اینجا برای هدایت کردن آب پشت سیل بند ،یک کانال سنگی احداث کردند که زیبایی خاصی دارد و زمینهای پایین دست رو سیراب میکند

منظره سرریز آب از کانال

• Photo of n.kahnami6816
    n.kahnami6816 Sep 18, 2020

داداش خیلی خوش گذشت،خیلی لذت بردم در کنار دوستان عزیز در این طبیعت بسیار زیبا

• Photo of wilfred.jons
    wilfred.jons Sep 19, 2020

Wooowww, what a beautiful photos, congratulations to all of Axar team
    You are the best

داداش خیلی خوش گذشت،خیلی لذت بردم در کنار دوستان عزیز در این طبیعت بسیار زیبا

• Photo of ارین ش
    ارین ش Oct 5, 2020

سلام داداش شرمنده اون مسیری که حضرتعالی رفتید از دندنه به سمت آبشار مسکینه بوینوزداراز ابتدای دره چند ساعت راهه همون سرازیری که به دره می‌ره از اونجا را میگم بعدش اطلاع دارید تا آبشار مسکین چقدر راهه

• Photo of mehdi.tabibvand
    mehdi.tabibvand Oct 5, 2020

@ارین ش
    سلام آقا آرین عزیز
    از آبشار مسکین تا بوینوزلار میشه ۵ ساعته آمد
    واگه بخواین فرود بیایید یعنی از بوینوزلار به آبشار چیزی در حدود سه ساعت طول میکشه
    البته من مسیر لمیر به دریاچه سوها رو ثبت کردم و اگه برید نگاهش کنید کاملا ارتفاع و ساعت و وی پوینت ها مشخص هست و میتونید اطلاعات کافی بدست بیاورید
    بازم هر سوال و راهنمایی که داشتید من در خدمت هستم

دوغوردان گوزل و عالی یردی،یاشاسین دوستلار

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Jan 26, 2021

Hey ! It’s a very high altitude !! Tell me about your club and friends !! Very nice !

• Photo of farnoosh.forughifard

• Photo of Morteza Janebifam
    Morteza Janebifam Jun 17, 2023

خیلی عالی بود این مسیر.
    من دیروز این مسیر رو رفتم، دنبال فایل trial مسیر بودم تا رو برنامه gpx باز کنم و مسیر رو‌تکرار کنم.