اروست به چناربن

November 6, 2020
October 2020

near Mālkhvāst, Māzandarān (Iran)

تاریخ اجرا:
تعداد نفرات: ۲ نفر
ساعت ۷ صبح از دامغان حرکت کردیم. از اونجا تا چشمه علی رو با تاکسی سر راهی رفتیم. چشمه علی بسته بود و جلوی اونجا منتظر ماشین شدیم تا ما رو به سمت اروست ببره. یک کامیون ما رو تا دوراهی برد و از اونجا رو با مینی‌بوس‌های روستا ادامه دادیم. از روستا تا پایین چشمه‌ی باداب‌سورت هم با یک ماشین دیگه رفتیم و در نهایت ساعت ۱۱ اول مسیر بودیم. سربالایی رو شروع کردیم و بعد نیم ساعت به چشمه‌ی باداب سورت رسیدیم. صبحانه رو کنار چشمه خوردیم. ساعت حدود ۱۲ شده بود که مسیر رو ادامه دادیم که بعد از دو ساعت به کلبه‌ی چوپانی رسیدیم و داخل اون ناهار خودمون رو خوردیم. هوا به شدت سرد شده بود و ادامه‌ی مسیر با باد و باران همراه بود. مسیر تنها یک چشمه داره که اونم روی یال سمت راستی هست که به خاطر دور شدن مسیر قیدش رو زدیم. بعد از خوردن ناهار مسیر رو ادامه دادیم و بعد از نیم ساعت به سر گردنه رسیدیم. به خاطر باد فراوان عبور از گردنه به شدت نفس‌گیر بود و بعد از نیم ساعت به سال شمالی رسیده بودیم و مشغول کاهش ارتفاع بودیم. مسیر بعضی‌ها جاها با نشست مواجه شده بود ولی در کل با شیلی ملایم به سمت پایین حرکت کردیم. در نهایت حدود ساعت ۵ بعد از ظهر به نزدیک مقبره‌ی شیخ علی رسیدیم و نزدیک آن‌جا کمپ رو برپا و شب رو سپری کردیم.
فردا صبح ساعت ۷ از خواب بیدار شدیم و بعد از خوردن صبحانه به مسیر خودمون ادامه دادیم و بعد از عبور از چند پل درختی و چند بار پا به آب زدن، بعد از ۳ ساعت و نیم حوالی ساعت ۱۲ به روستای زیبای چناربن رسیدیم. در مسجد روستا لباس‌ها رو عوض کردیم و بعد از کمی گرم‌شدن با ماشین تا سر جاده و از اونجا با مینی‌بوس تا نکا رو ادامه دادیم (حدود ۲ ساعت راه بود). از اونجا با ماشین تا ساری رفتیم و از اونجا اتوبوس برای تهران گرفتیم.

PictographWilderness hut Altitude 5,953 ft

• Erfan.x Jul 12, 2022

سلام
    ما این برنامه رو اواسط تیر 1401 اجرا کردیم که چندتا نکته رو برای دوستان بگم:
    1- از تهران رفتیم میدان امام حسین دامغان و از اونجا دربست گرفتیم برای چشمه های باداب سورت . (بلیط اتوبوس تهران دامغان 100 تومن بود و دامغان تا باداب سورت هر ماشین 300 تومن گرفت. ولی خب باید چونه بزنین از 500 شروع می کنن)

• Erfan.x Jul 12, 2022

2- حتما توی ماه های پر بارش این برنامه اجرا نشه، شیب جنگل به شدت خطرناک هست. ترجیحا تیر حتی شده مرداد. ولی خب چشمه ها سخت پیدا می شن و ممکنه توی مرداد خشک شده باشن.
    3- پل های چوبی توی راه وجود نداره و دائما باید از آب رد بشین ولی مسیر پایین اومدن رو با دنبال کردن رودخانه ادامه بدین و ازش جدا نشین.
    4-اگر آمادگی جسمانی بالایی دارین روی دو روزه بودن برنامه (هر روز 8 ساعت کوهنوری و فرود از کوه) حساب کنین وگرنه طی کردن مسیر با تیم و اعضایی که حتی کمی آمادگی پایین تری دارن ،توی دو روز شدنی نیست.