رودبارک ، تنگه گلو ، حصارچال ، علم کوه ، لشکرک بزرگ ، میش چال ، آب گرم سه هزار

Photo ofرودبارک ، تنگه گلو ، حصارچال ، علم کوه ، لشکرک بزرگ ، میش چال ، آب گرم سه هزار Photo ofرودبارک ، تنگه گلو ، حصارچال ، علم کوه ، لشکرک بزرگ ، میش چال ، آب گرم سه هزار Photo ofرودبارک ، تنگه گلو ، حصارچال ، علم کوه ، لشکرک بزرگ ، میش چال ، آب گرم سه هزار

2 days 7 hours 6 minutes
July 30, 2021
July 2021

near Hamūrak, Māzandarān (Iran)

برنامه اجرا شده ( تخصصی )

#باشگاه_کوهنوردی_اته_کو
#شهرستان_لنگرود
#استان_گیلان

صعود به ۴ قله بالای ۴۰۰۰ متر منطقه علم کوه

#قله_علم_کوه ۴۸۵۰ متر
به دلیل شرایط بد جوی در قله ، صعود تا ارتفاع ۴۷۰۰ متر انجام شد.
#قله_مرجیکش ۴۵۸۰ متر
#قله_لشکرک_بزرگ ۴۲۵۶ متر
#قله_میش_چال ۴۰۲۰ متر

مسیر صعود:
روز اول:
کلاردشت، رودبارک، تنگه گلو ، حصارچال ، قله مرجیکش ، قله علم کوه ،شب مانی در حصارچال

روز دوم:
حصارچال ، دریاچه حصارچال ، قله لشکرک بزرگ ، دامنه گردون کوه ، دره الموت ، یال و قله میش چال ، دره سه هزار ، شب مانی در آب گرم سه هزار

روز سوم:
آب گرم سه هزار ، میان رود ، روستای کرن ، روستای درجان ، روستای شهرستان ، تنکابن

#تاریخ_اجرا: چهارشنبه، پنجشنبه ،جمعه ۶،۷،۸ مرداد ۱۴۰۰
#تعداد_همنوردان: ۱۸ نفر

#گزارش_برنامه:

درود بر همگی
.در فصل تابستان شاید هرساله صعود ها تکراری و از مسیرهای مشخصی که عموما انجام میدهند بسیار دیده میشود.اما باشگاه اته کو طبق برنامه ریزی های قبلی صعود به دومین قله بلند ایران و قلل ۴ هزار متری دیکر را کمی متفاوت تر انجام داد.
روز سه شنبه ۵ مرداد ۱۲ شب از شهرستان لنگرود حرکت خود را آغاز کردیم و به سمت عباس آباد ، کلاردشت و سپس به رودبارک رسیدیم.
با توجه به هماهنگی قبلی ۴ خودروی کمک دار ساعت ۴ صبح آماده رساندن ما به تنگه گلو بودند که حدود ۲ ساعت زمان میبرد. در ساعت ۵:۳۰ صبح به تنگه گلو رسیدیم و در ساعت ۶ صبح حرکت خود را به سمت حصارچال ادامه دادیم و در ساعت ۸:۱۵ به حصارچال رسیدیم.
طبق برنامه ریزی قبلی کوله های سنگین را در یک چادر قرار دادیم و با کوله حمله به سمت قله مرجیکش و سپس علمکوه حرمت کردیم.
هوا در طول روز بسیار عالی بود.
چند نفر از همنوردان در حصارچال ماندند و پس از عبور از قله مرجیکش با ارتفاع ۴۵۸۰ به سمت علمکوه رفتیم که تا ارتفاع تقریبی ۴۷۰۰ متر صعود انجام شد و با وجود بارش تگرگ و رعد و برق احتمالی و پیمایش طولانی در روز دوم تصمیم بر این شد که مسیر را برگردیم.
در ساعت ۶ بعد از ظهر مجدد به حصارچال رسیدیم و بعد از زدن چادرها به استراحت پرداختیم.
صبح روز دوم پنجشنبه ۷ مرداد بعد از صرف صبحانه در ساعت ۷:۳۰ صبح به سمت دریاچه حصار چال حرکت کردیم و پس از ۱ ساعت به دریاچه رسیدیم.
پس از گرفتن عکس یادگاری به سمت قله لشکرک بزرگ با ارتفاع ۴۲۵۶ متر رسیم که شیب بسیار تند و ریزشی در مسیر دارد.
در ساعت ۱۰ صبح و‌ پس از ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه به قله رسیدیم.
مسیر را از قله و از دامنه قله گردون کوه در حالی که دره الموت در سمت چپ ما قرار داشت به سمت رود و چشمه و یال و قله میش چال حرکت کردیم.
در ساعت ۱۲:۳۰ به رودخانه رسیدیم و صرف نهار در این محل انجام شد و‌ پس از استراحتی کوتاه به سمت یال میش چال حرکت کردیم و در ساعت ۱۵ عصر به یال رسیدیم که قله میش چال هم در این نقطه قرار دارد.
بعد از رسیدن به یال در روبرو دره زیبای سه هزار دیده میشود و در پشت سر دره زیبای الموت که فضای بسیار زیبایی را ایجاد کرد.
چند دقیقه ای به استراحت پرداختیم و راهی دره سه هزار شدیم.
بعد از ۳ ساعت به مالگه ای در مسیر رسیدیم و زمان کوتاهی با چوپانها هم صحبت شدیم و مجدد مسیر را ادامه دادیم و در ساعت ۹ شب به آبگرم سه هزار رسیدیم و چادرها را برپا کرده و به استراحت پرداختیم.
صبح روز دوم عجله ای برای رفتن نداشتیم و پس از استراحت در ساعت ۹:۴۵ صبح به سمت روستای کرن ، درجان حرکت کردیم و پس از ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه به بوم گردی روستای کرن و پس از ۳۰ دقیقه و پس از عبور از روستای درجان به روستای شهرستان رسیدیم .

ساعت حضور در شهرستان لنگرود: ۷ غروب

جا دارد از همه عزیزان که همکاری لازم را با باشگاه داشتند تشکر و قدردانی کنیم و تشکر ویژه از افراد مسئول در این برنامه و تبریک به همه عزیزان که در این برنامه تخصصی و سنگین حضور داشتند و همکاری لازم را با ما داشتند.