Photo ofRUTES ARTANA: CASTELLETS (DIFICULTAT MITJA) // RUTAS ARTANA: CASTELLETS (DIFICULTAD MEDIA) Photo ofRUTES ARTANA: CASTELLETS (DIFICULTAT MITJA) // RUTAS ARTANA: CASTELLETS (DIFICULTAD MEDIA) Photo ofRUTES ARTANA: CASTELLETS (DIFICULTAT MITJA) // RUTAS ARTANA: CASTELLETS (DIFICULTAD MEDIA)

December 25, 2020
December 2020

near Artana, Valencia (España)

El temps per a realitzar la ruta és de 3:00 h anant a un ritme tranquil. Haurem de sumar el temps que vulguem dedicar a explorar cada zona. // El tiempo para realizar la ruta es de 3:00 h yendo a un ritmo tranquilo. Tendremos que sumar el tiempo que queramos dedicar a explorar cada zona.

UN POC MÉS D'INFORMACIÓ SOBRE ELS PUNTS D'INTERÉS QUE TROBAREM: // UN POCO MÁS DE INFORMACIÓN SOBRE LOS PUNTOS DE INTERÉS QUE ENCONTRAREMOS:

En aquesta ruta no trobarem cap punt d'interès històric, però caminarem per sendes molt boniques, sempre rodejats de pins i sureres. La ruta passa pel barranc de la Canaleta, aquestes sendes s'utilitzaven antigament per a transportar el suro desde la montanya fins al poble.// En esta ruta no encontraremos ningún punto de interés histórico, pero caminaremos por sendas muy bonitas, siempre rodeados de pinos y alcornoques. La ruta pasa por el barranco de la Canaleta, estas sendas se utilizaban antiguamente para transportar el corcho desde la montaña hasta el pueblo.

A L'ENLLAÇ DE BAIX (Ver más) PODREU DESCARREGAR UN PDF AMB ALTRES RUTES PER ARTANA.(Sols accedint des del navegador, en l'app no apareix.) // EN EL ENLACE DE DEBAJO (Ver más) PODRÉIS DESCARGAR UN PDF CON OTRAS RUTAS POR ARTANA.(Solo accediendo desde el navegador, en la app no aparece.)

PictographMuseum Altitude 842 ft

INICI DE LA RUTA // INICIO DE LA RUTA

La ruta partirà del museu de la mineria. Començarem a caminar en direcció Eslida, seguint l'avinguda Serra Espadà. Arribarem a una rotonda amb un fanal al mig i seguirem per l'avinguda, anirem per la vorera de l'esquerra, deixant la carretera a la part dreta. Passarem pel costat d'uns magatzems i la vorera es tornarà de color roig. Seguirem aquest passeig de color roig sempre en sentit ascendent. // La ruta partirá del museo de la minería. Empezaremos a andar en dirección Eslida, siguiendo la avenida Sierra Espadan. Llegaremos a una rotonda con una farola en medio y seguiremos por la avenida, iremos por la acera de la izquierda, dejando la carretera a la parte derecha. Pasaremos por el lado de unos almacenes y la acera se volverá de color rojo. Seguiremos este paseo de color rojo siempre en sentido ascendente.

PictographIntersection Altitude 867 ft

DESVIAMENT A LA DRETA // DESVÍO A LA DERECHA

Quan arribem al final del passeig roig girarem a la dreta i continuarem pel carrer "passeig de l'ombria". Anirem per la vorera de la dreta. Continuarem per aquest camí uns 500 metres fins a agafar el sender. // Cuando llegemos al final del paseo rojo giraremos a la derecha y continuaremos por la calle "paseo de la umbría". Iremos por la acera de la derecha. Continuaremos por este camino unos 500 metros hasta coger el sendero.

PictographIntersection Altitude 944 ft
Photo ofDESVIAMENT A LA DRETA // DESVÍO A LA DERECHA Photo ofDESVIAMENT A LA DRETA // DESVÍO A LA DERECHA Photo ofDESVIAMENT A LA DRETA // DESVÍO A LA DERECHA

DESVIAMENT A LA DRETA // DESVÍO A LA DERECHA

Després de pujar uns 300 metres, a la nostra dreta apareixerà un vallat metàl·lic. Quan acabe el vallat, ens fixarem en un pi gran que hi ha al costat de la vorera i té un cartell indicant el camí. 10 metres després del pi veurem l'entrada a la senda. Als 20 metres de començar la senda veurem un desviament, però continuarem recte. A partir d'ara seguirem les línies blaves pintades enterra i als arbres. // Después de subir unos 300 metros, a nuestra derecha aparecerá un vallado metálico. Cuando acabo el vallado, nos fijaremos en un pino grande que hay junto a la acera y tiene un cartel indicando el camino. 10 metros después del pino veremos la entrada a la senda. A los 20 metros de empezar la senda veremos un desvío, pero continuaremos recto. A partir de ahora seguiremos las líneas azules pintadas en el suelo y en los arboles.

PictographIntersection Altitude 984 ft

DESVIAMENT A LA DRETA // DESVÍO A LA DERECHA

La senda ens portarà recte durant uns 300 metres. Al final trobarem una pista ampla on girarem cap a la dreta i trobarem marques blaves pintades a terra. Avançarem uns 15 metres i a l'esquerra trobarem una altra senda pintada amb marques blaves, seguirem per allí. // La senda nos llevará recto durante unos 300 metros. Al final encontraremos una pista ancha donde giraremos hacia la derecha y encontraremos marcas azules pintadas en el suelo. Avanzaremos unos 15 metros y a la izquierda encontraremos otra senda pintada con marcas azules, seguiremos por allí.

Photo ofDESVIAMENT A L'ESQUERRA // DESVÍO A LA IZQUIERDA Photo ofDESVIAMENT A L'ESQUERRA // DESVÍO A LA IZQUIERDA Photo ofDESVIAMENT A L'ESQUERRA // DESVÍO A LA IZQUIERDA

DESVIAMENT A L'ESQUERRA // DESVÍO A LA IZQUIERDA

La senda és molt recta, als pocs metres veurem un senyal (Senda el Gamelló). Per allí tornarem cap al poble al finalitzar la ruta. Seguirem recte per la senda fins a arribar novament a una pista. Girarem cap a l'esquerra i en la bifurcació agafarem el camí de la dreta. // La senda es muy recta, a los pocos metros veremos una señal (Senda el Gamelló). Por allí volveremos hacia el pueblo al finalizar la ruta. Seguiremos recto por la senda hasta llegar nuevamente a una pista. Giraremos hacia la izquierda y en la bifurcación cogeremos el camino de la derecha.

DESVIAMENT A LA DRETA // DESVÍO A LA DERECHA

Al passar la bifurcació trobarem una pujada que ens porta cap a una casa, ens fixarem en els senyals pintats en el formigó del terra i ens indiquen que hem de girar cap a la dreta vorejant la casa. // Al pasar la bifurcación encontraremos una subida que nos lleva hacia una casa, nos fijaremos en las señales pintadas en el hormigón del suelo y nos indican que tenemos que girar hacia la derecha bordeando la casa.

DESVIAMENT A L'ESQUERRA // DESVÍO A LA IZQUIERDA

Veurem que hi ha algunes altres cases, continuarem recte fins al final del carrer. Aquest carrer ens portarà a una pujada de formigó. Girarem a l'esquerra i anirem quasi fins al final de la pujada. // Veremos que hay algunas otras casas, continuaremos recto hasta el final de la calle. Esta calle nos llevará en una subida de hormigón. Giraremos a la izquierda e iremos casi hasta el final de la subida.

DESVIAMENT A LA DRETA // DESVÍO A LA DERECHA

A la part dreta trobarem una senda i una marca pintada a terra. Seguirem aquesta senda que està molt ben marcada amb color blau als arbres i pedres. La senda ens pujarà pel Barranc de la Canaleta, estarem envoltats de sureres i pins. Aquesta senda s'utilitzava antigament per a baixar el suro des de la montanya fins al poble. // En la parte derecha encontraremos una senda y una marca pintada en el suelo. Seguiremos esta senda que está muy bien marcada con color azul an los árboles y piedras. La senda nos subirá por el Barranco de la Canaleta, estaremos rodeados de alcornoques y pinos. Esta senda se utilizaba antiguamente para bajar el corcho desde la montanya hasta el pueblo.

DESVIAMENT A L'ESQUERRA // DESVÍO A LA IZQUIERDA

Una vegada hem remuntat tot el barranc (aproximadament uns 2 km, però es poden fer llargs, ja que són prou durs.) ens trobarem amb un cartell que ens indica la ruta de dificultat alta, si ens girem cap a l'esquerra, trobarem, en un altre pi, tres cartells més indicant la ruta de dificultat mitjana, el GR-36 i la tornada cap al poble. Continuarem cap allí durant uns 65 metres fins a arribar a una pista. // Una vez hemos remontado todo el barranco (aproximadamente unos 2 km, pero se pueden hacer largos, ya que son bastante duros.) nos encontraremos con un cartel que nos indica la ruta de dificultad alta, si nos giramos hacia la izquierda, encontraremos, en otro pino, tres carteles más indicando la ruta de dificultad mediana, el GR-36 y la vuelta hacia el pueblo. Continuaremos por allí durante unos 65 metros hasta llegar a una pista.

DESVIAMENT A L'ESQUERRA // DESVÍO A LA IZQUIERDA

Arribarem a la pista i trobarem els cartells indicant el camí, girarem cap a l'esquerra i seguirem per aquesta pista uns 2,6 km, sempre en sentit descendent. // Llegaremos a la pista y encontraremos los carteles indicando el camino, giraremos hacia la izquierda y seguiremos por esta pista unos 2,6 km, siempre en sentido descendente.

DESVIAMENT A L'ESQUERRA // DESVÍO A LA IZQUIERDA

Després de baixar per la pista trobarem a la part esquerra una senda que baixa cap avall i està indicada amb marques blaves. Aquesta senda està a la part externa d'una revolta cap a la dreta, així que haurem d'estar atents. Continuarem per aquesta senda que baixa amb prou pendent. // Después de bajar por la pista encontraremos en la parte izquierda una senda que baja hacia abajo y está indicada con marcas azules. Esta senda está en la parte externa de una curva hacia la derecha, así que tendremos que estar atentos. Continuaremos por esta senda que baja con bastante pendiente.

Baixarem fins a una zona plana, a la nostra esquerra veurem un depòsit d'aigua. Continuarem la senda cap avall prestant atenció a la nostra esquerra. Als pocs metres trobarem una altra senda marcada amb color blau, continuarem per allí i ens portara al principi de la ruta. // Bajaremos hasta una zona plana, a nuestra izquierda veremos un depósito de agua. Continuaremos la senda hacia abajo prestando atención a nuestra izquierda. A los pocos metros encontraremos otra senda marcada con color azul, continuaremos por allí y nos llevara al principio de la ruta.

DESVIAMENT A LA DRETA // DESVÍO A LA DERECHA

La senda ens portara al cartell que hem vist abans indicant la Senda el Gamelló. Girarem cap a la dreta i desfarem el camí que hem fet al principi de la ruta per a tornar al poble. // La senda nos llevara al cartel que hemos visto antes indicando la Senda el Gamelló. Giraremos hacia la derecha y desharemos el camino que hemos hecho al principio de la ruta para volver al pueblo.