Ruta trail running curta de la cursa de l'Obaga - Tiurana

Photo ofRuta trail running curta de la cursa de l'Obaga - Tiurana Photo ofRuta trail running curta de la cursa de l'Obaga - Tiurana Photo ofRuta trail running curta de la cursa de l'Obaga - Tiurana

1900
May 14, 2024
June 2021

near Tiurana, Catalunya (España)

Comencem la ruta sortint de Tiurana i agafant la carretera en direcció a Sant Ermengol. Prenem el primer camí que baixa a la dreta i, després d'uns cinc-cents metres, arribem a una cruïlla de senders, on trobem el camí de la Drecera i el de Sant Ermengol. Prendrem aquest últim a l'esquerra, en ascensió. En sortir a la carretera de Sant Ermengol, seguim a la dreta fins arribar a l'ermita, des d'on podem gaudir de la vista de l'ermita romànica i unes boniques vistes de l'embassament de Rialb. Continuem pel camí de baixada fins trobar la cruïlla del sender de la costa de les Moles, que prenem a la dreta.

En arribar a la carretera (antic camí de la vella Tiurana a Mirambell i Guardiola), la creuem i seguim la ruta de senderisme en direcció a Finestres (tot i que no hi arribarem). Creuem el torrent sec de Moraguer i seguim per la costa del Torrent de la Vall. Quan arribem al següent camí principal, prenem a l'esquerra (a la dreta arribaríem a Finestres) i pugem pel Torrent de la Vila, que ens portarà a vorejar el Pla de Barrulles i ens durà de tornada cap a l'Era de les Bruixes seguint l'Obaga del Torrent de Bacó i l'Obaga de Moraguer.

Tornem a la carretera (antic camí de la vella Tiurana a Mirambell) i prenem a l'esquerra per anar cap a l'Era de les Bruixes, on, si fa calor, podem apropar-nos per refrescar-nos. En cas contrari, abans d'arribar-hi, prenem el camí a la dreta que ens farà creuar la Costa de les Moles i la Costa de la Drecera fins arribar a la Costa de Solés, que pugem per tornar a Tiurana.

DIFICULTAT FÍSICA: Moderada

DIFICULTAT TÈCNICA: Petits trams amb pendent pronunciat.

El nivell de dificultat física i tècnica es basa en el mètode SENDIF definit per la Taula de Camins de l'Alt

Tiurana

Agafar a l'esquerra

Agafar_a_l'esquerra

Ermita romànica de Sant Ermengol

Ermita_romànica_de_Sant_Ermengol

Agafar a la dreta

Agafar_a_la_dreta

Seguim recte a l'altre costat de carretera