Ruta senderista per Nagu

August 13, 2022
August 2022

near Nagu, Varsinais-Suomi (Suomi)

Hem començat aquesta ruta senderista que recorre alguns paisatges de l'illa de Nauvo a l'arxipèlag de Turku. La ruta comença a l'església de Nauvo del S.XV i dedicada a sant Olav i passa pel moll i la zona de platja de Framnäs. Més enllà de la zona de platja seguim un sender botànic i una mica més enllà ens desviem a mà dreta tot seguint un bocí del camí de St Olav pels afores de la població i a prop de la costa que contemplem entre casetes d'estiueig i la vegetació pròpia de la zona. La ruta transcorree per carreteretes i camins rurals poc transitats fins que al cap d'uns 3 Km de recorregut que ens hem de desviar a mà dreta per un sender més rocós que puja suaument fins arribar a una formació ben curiosa dalt d'una petita elevació.
Es tracta d'uns cercles concèntrics de pedres d'origen incert. Estan dalt d'una petita elevació i al costat d'un antic molí en desús. Els finesos anomenen aquestes formacions la dansa de dels donzelles, també hem llegit que hi ha qui parla de jardins de gegants. Sembla ser que n'hi ha més d'una en zones costaneres com aquesta. Un rètol explica que no se sap qui ha construït aquest laberint ni perquè. Sembla ser que hi ha una llegenda que parla de com les donzelles de la població pujaven a aquests petits turons i construïen aquests laberints de pedres tot esperant que els seus estimats, que estaven a la mar, poguessin tornar sans i estalvis a casa.
Les pedres del laberint estan poc subjectes al terra i convé anar amb compte per respectar aquest espai.
Després de visitar aquest indret curiós hem desfet el camí i hem retornat per una carretera local que porta de nou al centre de Nauvo amb la seva esgésia i els seus comerços i petits restaurants.
La sortida no té cap complicació i està senyalitzada amb marques blaves.