Ruta Sauló. Abril 2021

March 14, 2021
March 2021

•   4.5 2 Reviews

near Cervelló, Catalunya (España)

Conèixer llocs nous del nostre poble, el meravellós entorn natural que podem gaudir i alhora fer una mica d'esport per mantenir-nos actius, sempre ha estat el doble objectiu de les rutes que he publicat en aquesta revista. Poder fer-ho sempre que vulguis, al teu ritme i guiat per una aplicació fiable com Wikiloc, que et guia pas a pas i alertar-te si surts de la ruta, és una bona manera d'animar-te a fer-ho i perdre la por de perdre't. No tens excusa, surts a passejar, coneix llocs i gaudeix.
La ruta que presento aquesta vegada, té dos trams, el primer, requereix una mica d'esforç ja que ens portarà a prop de Les Rovires amb la pujada que ja imagines. El segon és el contrari, un descens agradable i suau que sens dubte gaudiràs.
El recorregut és circular, de sortida i final a la Rambla, però sabem que l'aplicació et permet iniciar-la en un altre lloc, així com fer-ho en direcció contrària si ho desitges.
Ens dirigim al Raval Bassons, en un petit revolt podem veure el què queda de la font de la Laieta, només 3 metres de mina amb una pica de marbre, no surt aigua. A continuació hi ha la Cova de la Destral, algú va col·locar un esquelet humà de plàstic per donar un bon ensurt al que s'atreveix a entrar.
Comencem l'ascensió a Les Rovires per la paret dreta d'una antiga pedrera. Un tram curt, però amb un fort pendent en el qual hi ha diverses opcions, però no et preocupis que tots et portaran al mateix lloc. Un cop per sobre passem dos miradors situats a la dreta i ens dirigim a visitar la mina de les Rovires, que pertany a Vallirana. Porta alguna cosa de llum si vols entrar, no hi ha perill perquè és ample i molt pla i malgrat la seva antiguitat no hi ha esllavissades ni despreniments del sostre.
Tornem a dirigir-nos a un dels miradors més espectaculars que tenim, la vista panoràmica sobre Cervelló és insuperable. Uns metres més avall hi ha un altre mirador tan bonic com l'anterior. Aquest ens alinea una mica més respecte al carrer Major. Si porteu alguna cosa per menjar i reposar forces, aquest és el lloc ideal. Just aquí, a la nostra dreta, podem veure la boca de l'avenc Molins.
Continuem pel camí de les Rovires, un promès descens i agradable cap a la zona de la Penya Roja. Passarem per fonts i elements de pedra seca, dels quals només he marcat alguns dels existents per no fer la ruta molt repetitiva. Baixant fins al Torrent Fondo tornarem al poble.
Si vas amb nens vés amb compte en les zones dels miradors.
El recorregut té 10 km. i uns 600 metres d'altitud acumulada. Temps de finalització entre 3 i 4 hores, depenent de la intensitat i possible esmorzar. Tota la ruta està orientada al sol, perfecta per a aquesta primavera.
Com sempre, portar suficient aigua, bon calçat i gaudiu.

PictographFountain Altitude 460 ft

PictographPhoto Altitude 426 ft

PictographPhoto Altitude 425 ft

PictographFountain Altitude 425 ft

Per no fer la ruta mes llarga he saltat aquest punt. Aquí trobareu 2 barraques de vinya, una escala de marge, la pedrera d'en Nitus, pous i unes curioses creus que indiquen l'enterrament d'uns gossos

• Photo of waysbcn
    waysbcn Mar 17, 2021

Genial!

• Photo of Joan pota-roja
    Joan pota-roja Mar 21, 2021

Tot molt bé, llàstima que no he sabut trobar la font de la Laieta, suposo que està molt amagada
    La mina de les Rovires molt interessant,no la coneixia.
    Gràcies per la teva dedicació.