Ruta per l'Espai Natura Serra Llarga-Secans de la Noguera

Photo ofRuta per l'Espai Natura Serra Llarga-Secans de la Noguera Photo ofRuta per l'Espai Natura Serra Llarga-Secans de la Noguera Photo ofRuta per l'Espai Natura Serra Llarga-Secans de la Noguera

July 27, 2020

near Algerri, Catalunya (España)

El traçat que us presentem no arriba als 5 quilòmetres de longitud. El seu recorregut representa a la perfecció la realitat orogràfica d'Algerri, l'ascens de cota en poc espai recorregut pel fet que resseguim la longitud nord de la Serra Llarga, l'ascendim i la descendim resseguint dos barrancs que han marcat la història del poble.
Aquesta ruta pot fer-se a peu, corrent o en bicicleta. La seva dificultat és baixa malgrat els desnivells. Es recomana gaudir del paisatge: el cromatisme de la vegetació i la terra, la geologia dels guixos i de la formació dels Pirineus, tot destacant les serres que discorren vers el nord en sentit est-oest.

Carrer Portal, bon lloc per aparcar.

La Font de Baix (s. XVIII)

Lo Barranc de la Garriga.

Les Gesseres, explotació minera de guix des de l'antiguitat fins a mitjans del s. XX.

Los Trullets (s. XVI)

Los horts comunals.

Los Jums. Indret on neixen diverses fonts d'aigua que alimenten el barranc de la Garriga.

Perspectiva de l'espai Natural Serra Llarga-Secans de la Noguera. Inici del barranc

Perspectiva vers l'espai natural Vessant de la Noguera Ribagorçana

Perspectiva vers la Serra Llarga, el castell d'Algerri i la Plana.

Los Trullets

Església parroquial de Nostra Senyora de la Purificació d'Algerri (s. XVIII)