Ruta per les fonts d'Olot (Sant Roc, Moixina, Deu, Pudosa, Bufaganyes)

Photo ofRuta per les fonts d'Olot (Sant Roc, Moixina, Deu, Pudosa, Bufaganyes) Photo ofRuta per les fonts d'Olot (Sant Roc, Moixina, Deu, Pudosa, Bufaganyes) Photo ofRuta per les fonts d'Olot (Sant Roc, Moixina, Deu, Pudosa, Bufaganyes)

March 7, 2021
March 2021

near Olot, Catalunya (España)

La ruta comença al camí de la Teuleria, a tocar el monument als Vençuts, a tocar hi trobem el pont de Sant Roc i la font del mateix nom, és un entorn d'una gran bellesa, i a l'estiu, gràcies als immensos arbres que hi ha, es pot gaudir de la fresca.
Tornem a recular fins al pont, i ara ens desviem per un corriol que va amb paral·lel al Fluvià (no creuem el pont) i ben aviat trobem la font de la Puda, a l'altre costat de riu, veiem el passeig de Sant Roc. Continuem el nostre recorregut tot caminant en paral·lel al Fluvià, arribem al pont de Colon i al parc de les Mores, aquí ens desviem a la dreta i continuem per la carretera del Triai, però abans de creuar el Rec de Ravell, ens desviem a la dreta, passem al costat dels salzes que fa una pila d'anys que acompanyen aquest rec, des d'aquí podem gaudir de les vistes dels masos de les Fonts (la Fàbrega, el Pataqués, la Cadavall, ...) passem pel Molí de les Fonts i en arribar al Perer ens desviem a l'esquerra per anar en direcció a la Moixina, però abans ens desviem a la dreta després de Can Rabeig, hi trobem la tercera font del dia, la que s'anomena Bufaganyes, continuem i ja ens trobem a la font de la Moixina i amb el restaurant que porta el mateix nom.
Deixem enrere la Moixina i ens endinsem als aiguamoixos per anar a veure les basses d'en Broc, un entorn molt bonic i que molts pintors han plasmat en els seus quadres. Arribem al restaurant la Deu, i a pocs metres, ens trobem amb la darrera font, la de la Deu.
Continuem en direcció a l'avinguda Sant Jordi (que no és Vial), i just abans ens desviem a l'esquerra per seguir un corriol que aviat deixem per anar a visitar el "cocodril de fusta" d'Olot, passem pel mas el Cabreró i aviat arribem al Parc Nou, lloc que us recomano de perdre-hi una bona estona passejant pel seu recinte i sobretot, cal visitar el museu dels Volcans.
Sortim del parc, i ens trobem amb el monument a la Sardana, travessem la carretera i ja tornem a ser al camí de la Teuleria on tenim els cotxes.
Cinc fonts d'Olot en un petit recorregut, tinc pendent de fer una ampliació d'aquesta ruta per tal de veure unes 3 fonts més, esperarem que sigui més cap a la primavera per poder gaudir de més flors.
Podeu visitar l´enllaç que apareix a sota, per veure més detalls de la sortida.
Podeu visitar el meu bloc:

Monument als Vençuts

Monument_als_Vençuts

Recta (per sota el bicicarril)

Recta_(per_sota_el_bicicarril)

Creuem carrer

Creuem_carrer

Pont_de_Colon

Parc de les Mores (Dreta)

Parc_de_les_Mores_(Dreta)

Creuem carrer (no és un Vial)

Creuem_carrer_(no_és_un_Vial)

Font_de_Bufaganyes

Font Moixina

Font_Moixina

Creuem carrer (endinsem aiguamoixos)

Creuem_carrer_(endinsem_aiguamoixos)

Parc_de_les_Olors

Entrem al Parc Nou

Entrem_al_Parc_Nou

Torre Castanys (Museu dels Volcans)

Torre_Castanys_(Museu_dels_Volcans)

Olot_a_la_Sardana

Creuem carretera

Creuem_carretera

• Photo of besalunenc
    besalunenc Mar 9, 2021

Quines ganes de fer-la, Joan. Desconeixia aquesta ruta. La faré potser aquesta mateixa setmana.

Gràcies per compartir-la!

• Photo of Nan Pagès
    Nan Pagès Mar 10, 2021

Un plaer poder-la compartir. Quan la facis, ja em diràs si t'ha agradat.

• Photo of albhertot
    albhertot May 4, 2021

Moltes gràcies per compartir, Nan.
    Racons bonics d'Olot que no haguéssim vist sense seguir el teu track.

• Photo of Nan Pagès
    Nan Pagès May 4, 2021

Moltes gracies pel teu comentari. Per sort, wikiloc ens permet de compartir racons de les nostres contrades per tal que tots en puguem gaudir.
    A vegades soc jo que segueixo rutes teves, i ara ets tu que n'has fet una de meva.
    Espero que ben aviat faci aquesta ruta amb una ampliació d'almenys dues fonts més.