Photo ofRuta per l'Anoia: Coll del Bruc, Roques Blanques, Coves de Sant Llucià i Balma de Can Soteres. Photo ofRuta per l'Anoia: Coll del Bruc, Roques Blanques, Coves de Sant Llucià i Balma de Can Soteres. Photo ofRuta per l'Anoia: Coll del Bruc, Roques Blanques, Coves de Sant Llucià i Balma de Can Soteres.

January 28, 2024
January 2024

near Castellolí, Catalunya (España)

Bonica circular per l'Anoia, visitant coves, castells i balmes.

EXPLICACIÓ DE LA RUTA:
Sortim des del Coll del Bruc, seguint una pista.
La seguim durant una gran estona, fins arribar al waipont (runes ermita Sant Miquel de Vilaclara).
On allà agafem un sender, fins trobar el pont foradat (un lloc preciós, amb un pont natural).
Fem fotos, i seguim el camí.
Passem per algun mirador, i més endavant al cim de Roques Blanques (cim de prominència).
Fem alguna foto, i retornem a la pista. Seguidament fem un puja baixa al cim de Fembra Morta (no recomano pujar, estar força tapat el camí).
Seguim la pista fins trobar el waipont (dreta, corriol), on allà agafem el sender per dintre el bosc.
Més endavant trobem la Font del Ferro (seca), on també hi trobem panells informatius.
Seguim la pista, fins ja trobar el Castell de Castellolí, on parem a esmorzar.
En aquest Castell, ja era el tercer cop que hi haviem pujat, però ens ha agradat molt tornar-hi i poder observar les vistes a la comarca de l'Anoia.
Retornem fins al waipont (cartell), on seguim un sender fins arribar a les Coves de Cal Llucià (impressionants coves, força grans, molt recomenat anar-hi).
Fem fotos, i ens hi estem una bona estona observant tota la part de dintre.
Retornem al camí, i anem a la Balma de Can Soteres, molt gran, però no tan bonica com les coves. Però val molt la pena anar a veure aquesta Balma.
Passada la Balma de Can Soteres, seguim el sender fins arribar al Coll del Bruc.

DIFICULTAT DE LA RUTA:
Ruta moderada, per la distància.
Aquesta ruta ens permetrà conèixer millor la comarca de l'Anoia veient: coves, balmes, cims, castells, fonts i grans vistes.
Sempre es va per bons camins, i fàcils de seguir.

Espero que us agradi molt, a mi m'ha agradat molt fer-la.
Salut i bones rutes.

PictographRuins Altitude 1,840 ft

Pont Foradat.

Mirador de Montserrat.

Cim de Roques Blanques.

Font del Ferro.

PictographCastle Altitude 1,925 ft

Castell de Castellolí.

Vistes al Castell de Castellolí.