Ruta pels Llacs de Nuuksio

July 27, 2022
July 2022

near Nuuksionpää, Uusimaa (Suomi)

Aquesta és una ruta que et permet apropar-te a diferents llacs que formen part del parc natural de Nuuksio. N'hem contat fins a 8, llacs i estanys de mides diverses, alguns compten amb illes accessibles i amb equipaments per acampar o fer un pícnic.

La primera part de la ruta segueix el traçat del camí de Korpinkierros que està senyalitzat amb rombs de color groc i ens apropa al llac Haukkalampi on hi ha una zona amb diversos serveis en un entorn idílic amb un moll, un pont de fusta que ens apropa a una illa i vegetació abundant on es combinen les coníferes i els joncs a tocar de l'aigua. A partir d'aquí hem d'anar seguint les marques grogues, blaves i vermelles ja que aquesta part del sender és comú per a diferents itineraris del parc.

De seguida ens endinsem al bosc, unes escales ens ajuden a salvar un petit desnivell i trobem un espai acondicionat per fer-hi foc amb tot el necessari per poder coure les típiques salsitxes que acostumen a portar els caminants d'aquest país. Seguim avançant i podem observar el llac Mustalampi cobert de nenúfars , una mica més endavant ens apropem a la zona d'acampada de Holma-Sarijarvi al costat del llac i amb accés a una illa. L'indret està molt concorregut però alhora té molt encant. Hi ha bones instal.lacions per fer foc, tallar llenya i acampar.

És a partir d'aquí que ens desviem per un corriol a la dreta que ja no disposa de senyalització del parc. Cal doncs, estar atents al trac que en alguns moments ens fa ascendir per terreny rocós i que ens fa descobrir paisatges de tundra i indrets solitaris i a tocar de petits llacs coberts de nenúfars grocs i blancs i llenties d'aigua. En alguns casos les aigües tenen una tonalitat fosca degut, suposem, al llot que s'acumula al subsol. Aquests espais d'aigües obscures i envoltats de vegetació i silenci impressionen i tenim la sensació d'estar en un indret remot i feréstec.

Quan ja portem vora 5 Km de ruta trobem un caminet una mica més ample amb rombes vermells amb una línia que els divideix al mig, es tracta d'un camí de connexió que ens aproxima a una de les rutes clàssiques del parc, la ruta de Haukankierros, que ens condueix a un tram d'escales que ens torna a tocar del llac que anem resseguint fins a tornar a l'aparcament.

Una ruta molt bonica que combina una part més concorreguda i ben senyalitzada amb un tram més solitari i, per tant, amb menys equipaments i on cal seguir el trac. La ruta no té cap dificultat i no ens ha semblat especialment exigent, si més no, a aquesta època de l'any. Molt recomanable per fer-se una bona idea de les possibilitats que ofereix aquest parc a tocar de la capital.