Ruta pel Moianès

February 13, 2022
February 2022

near Collsuspina, Catalunya (España)

Ruta pel Moianes

És una ruta llarga però sense dificultat tècnica i de poc desnivell.

Ruta circular amb sortida i arribada a Collsuspina en direcció cap a Castellterçol i Moià.
Entorn molt bonic de boscos, corriols, rierols i baumes. Trobem la font ben glaçada del Faig i voregem la riera i la bauma de Fontcalents.
Sorprenent quan de cop gires cap a la dreta i et trobes la casa d'Esplugues construïda sota una bauma d'època trogloditica que li fa de teulada en un entorn natural privilegiat i un pont d'encant especial.
Des d'aquí emprenem camí cap a Castellterçol sense arribar al poble i agafem la ronda del Moianès per apropar-nos a Moià. Hi ha un punt de la ruta que si vas cap a l'esquerra es pot arribar a Moià, capital de la comarca situat en un entorn rural preciós. Si és diumenge es pot aprofitar per anar a mercat i fer una parada tècnica per fer un cafè o prendre aigua.
Enfilem direcció cap a les Coves del Toll, lloc únic i singular de gran interès natural, geològic i arqueològic on es pot veure coves com les Toixoneres, Toll o Morta, l’Avenc del Bassot, les Covetes, el Cau, la Balma de la Surgència, la reproducció d’un poblat prehistòric, afloraments de calcàries coral·lines, torrents amb salts d’aigua, tot emmarcat en un entorn molt bell.
En aquest punt ja estem a la recta final de la ruta per arribar a Collsuspina caminant per corriols endinsats en boscos humits i plens de molsa d'una verdor encisadora.
Finalment, agafem el camí Ral per arribar a Collsuspina on prenem un merescut vermut per celebrar la sort que tenim de gaudir d'una terra tan bonica.