Photo ofRuta Megalítica de Capmany-Pedra dels Sacrificis-Dolmens i Menhis dels Estanys-Conjunt Megalític Mas Baleta-Pedra Oscil.lant Photo ofRuta Megalítica de Capmany-Pedra dels Sacrificis-Dolmens i Menhis dels Estanys-Conjunt Megalític Mas Baleta-Pedra Oscil.lant Photo ofRuta Megalítica de Capmany-Pedra dels Sacrificis-Dolmens i Menhis dels Estanys-Conjunt Megalític Mas Baleta-Pedra Oscil.lant

January 7, 2017
January 2017

•   4.7 2 Reviews

near Capmany, Catalunya (España)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que esta al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que te les fotos de l'excursió.

Sortida - arribada Capmany.
La Ruta és: Pedra del Sacrifici, Menhir Vidal, Pedra Dreta Comanera I, i II, Dolmen de la Barraca del Lladre, Dolmen de la Jaça d'en Torrent,Dolmen del Mirgoler, Menhir Quer Afumat I,Menhir dels estanys II, Recinte-Menhir dels Estanys I,
Dolmen Estanys II, Dolmen Estanys I, Mirador dels Estanys, Dolmen Estanys III, Estany Petit, Menhir del Puig de la Llosa (caigut), Dolmen del Mas Baleta I, Dolmen del Mas Baleta II, Megalític del Mas Baleta, Dolmen del Querafumat, Menhir del Querafumat, Font de la Verneda, Dolmen de la Verneda (caigut), Pedra Oscil·lant.

Anirem al davant de l'església per la cara ponent per seguir el petit torrent fins trobar el carrer que marxa tot pujant en direcció a Ponent. En acabar-se les edificacions per la cara nord tenim un petit marge herbat on tenim un cartell indicatiu de Pedra dels Sacrificis-Dolmen de la Barraca del Lladre.
Estem sobre la Ruta Megalítica de Capmany que està tota marcada amb pintura de color grog. Les cruïlles estan senyalitzades amb cartells indicatius axis com els Menhirs i els Dolmens.
Seguirem la ruta que marxa a Ponent. Passarem per el costat d'un càmping per seguir una pista que marxa al nord-oest a trobar el Mas Martí. El voltarem i seguirem per un camí al costat d'un camp en direcció al sud-oest a trobar la Pedra del Sacrifici.
Continuarem per la pista en direcció al nord-oest a trobar el Menhir Vidal que té gravats i més endavant la Pedra Dreta Comanera I que queda per la cara sud a uns 30 metres de la pista. Seguirem per la pista per trobar la Pedra Dreta Comanera II que està per la cara sud a uns 5 - 7 metres de la pista.
Més endavant la pista passa per el costat d'un dipòsit d'aigua i marxa al nord-oest a trobar per la cara sud al costat de la pista en una petita baixada el Dolmen de la Barraca del Lladre. Continuarem per la pista i més endavant per un camí que ens portarà a trobar el Dolmen de la Jaça d'en Torrent a uns 20 metros al costat de la pista.
Seguirem per la pista en direcció al nord-est i després al sud-est per anar a trobar el Dolmen del Mirgoler que està uns 50 metres de la pista per la cara sud.
Continuarem per la pista en direcció al nord-est que ens portarà a trobar el Menhir del Querafumat. I aquí anirem per el camí que marxa al nord-oest, trobarem un barat de color grog , però no en farem cas, una mica més endavant tornem a trobar les senyals grogues.
La ruta que estem fent des del Menhir del Querafumat I, es coneguda com l'Itinerari dels Estanys (terme de la Jonquera) Està també senyalitzada amb pals que porten un rombe blau.
Primer trobem el Menhir dels Estanys II i tot seguit el Recinte-menhir dels Estanys I. Una mica més endavant tenim els Dólmens Estany II i el Dolmen Estany I. Una mica més endavant sortim a sota d'una línia de llum que seguirem tot pujant per gaudir del mirador a sobre dels estanys (normalment estan secs).
Continuarem per sota de la la línia per trobar el Dolmen Estany III. Un cop visitat baixarem per passar el costat del Estany Petit i de l'Alzina Surera Monumental on seguirem per la pista que ens portarà al conjunt megalític Mas Baleta.
En trobar la cruïlla del Mas Baleta (cartell indicatiu). Anirem per un camí que puja en direcció al nord per pujar a sobre del Puig de la Llosa on trobem el Menhir del Puig de la Llosa (està caigut).
Retornarem a l'entrada de la pista del Mas Baleta i la seguirem (RECORDEU QUE ESTEU DINTRE D'UNA PROPIETAT PRIVADA, SIGUEU RESPECTUOSOS) fins que trobem una senyal de direcció prohibida. Deixarem la pista i seguirem un camí que marxa al sud-est a trobar el Dolmen del Mas Baleta I.
Retornarem a la cruïlla de la direcció prohibida i seguirem per la pista que marxa al sud-oest que ens portarà a trobar el Dolmen de Mas Baleta II i una mica més endavant el conjunt Megalític del Mas Baleta.
Aquí agafarem una vella pista que marxa al sud-est per anar a trobar el Dolmen i el Menhir del Querafumat. Un cop visitat el recinte retornarem a la pista principal i la seguirem tot baixant en direcció al sud-est fins trobar una cruïlla de camins.
Deixarem la pista i seguirem el camí senyalitzat que creua un tram força brut per anar a trobar la pista asfaltada que va a Cantallops, la creuarem per seguir la pista que baixa a la Font de la Verneda. L' alternativa es seguir la pista fins trobar la pista asfaltada per després seguir-la en direcció nord fins trobar la cruïlla de la Font (té un pal amb un rombe gris).
En arribar a sobre de la Font Verneda trobem una cadena que talla la pista. Anirem per el camí que surt de la Font en direcció nord i que ens portarà a trobar el Dolmen caigut de la Verneda. Un cop visitat retornarem a la pista asfaltada i la seguirem en direcció sud fins trobar una cruïlla senyalitzada amb un cartell de la Pedra Oscil·lant de Rocamala.
Anirem a visitar-la (direcció nord-oest, està al costat d'un camp d'oliveres) i retornarem a la pista que seguirem novament en direcció sud per retornar al nostre punt de sortida.

Cartografia Editorial Alpina, Mapa Alt Empordà.

Balma

Pou

Cruïlla Mas Baleta

Cruïlla Font de la Verneda

Dolmen de la Verneda (caigut)

Dolmen del Querafumat

Domen Estanys I

Dolmen del Mas Baleta II

Dolmen Mas Baleta I

Menhir del Puig de la Llosa (caigut)

Mirador Estany Gran

Sant Sebastià

• Photo of Josepm31
    Josepm31 Nov 25, 2018

Hem fet només la part del nord de. Una ruta superinteressant pels monuments megalítics que s'hi troben. El problema que ens hem trobat és que hi havia una batuda de caçadors per senglar. Ens han advertit que no sortíssim del camí per si de cas i hem anat tota l'estona sentint dispars i gossos. Acollonits vaja. Això crec que dura des de l'agost i no sé quan acabarà. Hem fet un viatge d'una hora per anar a passar por. Els caçadors es fan seva la muntanya i la natura; ho trobo del tot incomprensible. Sóc dels que creu que la caça no té ja cap sentit al segle XXI i s'hauria de prohibir, però això, evidentment, només és una opinió meva.

• Photo of jordipsec
    jordipsec Apr 17, 2022

La tramontana emprenyaba,pro la ruta es força entretinguda el tram mes bonic-per a mi-el tram del Mas Balleta.