Photo ofRuta 'La Catedral del Senderismo'. Barranc de l'Infern. Barranco del Infierno. Fleix. Alicante Photo ofRuta 'La Catedral del Senderismo'. Barranc de l'Infern. Barranco del Infierno. Fleix. Alicante Photo ofRuta 'La Catedral del Senderismo'. Barranc de l'Infern. Barranco del Infierno. Fleix. Alicante

December 30, 2023
December 2023

near Fleix, Valencia (España)

(Català)
Aquesta ruta està situada a cavall de les Valls de Laguar i d'Ebo, a la Marina Alta, Alacant.

Aquesta zona ens ha recordat a Guara i al torrent Pareis de Mallorca... salvant les distàncies es clar.

És una ruta circular exigent, a on podrem gaudir d'un paissatge tant excepcional com dur.

Creuarem 2 cops el torrent Girona, a on està situat l'estètic barranc de l'Infern.
De fet hem remontat el torrent fins el final de la part esportiva, a on s'encaixonen les parets del barranc.
Queda pendent devallar-ho!! ; )

Al ser una ruta circular, es pot començar a qualssevol dels nuclis pels que passem: Fleix, Benimaurell.
Nosaltres hem iniciat la ruta a Fleix. Hi ha un Parking molt gran, a pocs metres a on comença la ruta.

La peculiaretat d'aquest sender (PR- CV 147) és que té uns 6000 graons, construits pels moriscos. Els utilitzaven per poder salvar el fort desnivell i accedir als bancals de cultiu més fàcilment. Fins i tot van excavar un túnel a la roca. Brutal!!

Durant el recorregut trobarem varies fonts. No totes raixen... però es clar, estem passant un dels periodes més secs dels últims temps...

No hi ha cap dificultat tècnica ni cap pas que requereixi habilitats d'escalada...etc.

Com a recomanació... evitar els mesos d'estiu. No hi han gaires ombres a on amagar-se...
I com a precaució, cuidadín en episodis de fortes plujes, doncs hem de creuar 2 cops el torrent.

*** Font de Reinòs. És l'únic punt que hem dubtat per la continuació del corriol. Just al peu de la font, per on segueix el curs l'aigua, està ple de pedres rodones, ...., doncs s'ha de continuar per aquí.

*** Portar aigua.

La única part que ha desmerescut una mica aquesta preciosa ruta és l'últim Km i mig, doncs és un camí asfaltat. La resta és de 10.

Bona ruta!

(Castellano)

Esta ruta está situada a caballo de los Valles de Laguar y de Ebo, en la Marina Alta, Alicante.
Esta zona nos ha recordado a Guara y al Torrente Pareis de Mallorca... salvando las distancias claro.

Es una ruta circular exigente, donde podremos disfrutar de un paisaje tan excepcional como duro.

Cruzaremos 2 veces el torrente Girona, donde está situado el estético barranco del Infierno. De hecho, hemos remontado el torrente hasta el final de la parte deportiva, donde se encajonan las paredes del barranco. Queda pendiente descenderlo!! ; )

Al ser una ruta circular, se puede empezar en cualquiera de los núcleos por los que pasamos: Fleix i Benimaurell.

Nosotros hemos iniciado la ruta en Fleix.
Hay un Parking muy grande, a pocos metros donde comienza la ruta.

La peculiaridad de este sendero (PR-CV 147) es que tiene unos 6000 escalones, construidos por los moriscos. Los utilizaban para salvar el fuerte desnivel y acceder a los bancales de cultivo más fácilmente. Incluso excavaron un túnel en la roca. Brutal!!

Durante el recorrido encontraremos varias fuentes. No todas tienen agua... pero claro, estamos pasando uno de los períodos más secos de los últimos tiempos...

No hay ninguna dificultad técnica, ni ningún paso que requiera habilidades de escalada...etc.

Como recomendación... evitar los meses de verano. No hay muchas sombras donde esconderse...

Y como precaución, cuidadin en episodios de fuertes lluvias, pues debemos cruzar 2 veces el torrente.

*** Fuente de Reinós. Es el único punto que hemos dudado por la continuación del sendero. Justo al pie de la fuente, por donde sigue el curso el agua, está lleno de piedras redondas, ...., pues se debe continuar por ahí.

*** Llevar agua.

La única parte que ha desmerecido un poco esta preciosa ruta es el último Km y medio, pues es un camino asfaltado. El resto es de 10.

¡Buena ruta!

PictographCar park Altitude 1,457 ft

Font Grossa

Fuente

Túnel i passarel.la

PictographIntersection Altitude 605 ft

PictographPhoto Altitude 610 ft

Photo ofGran Sala i continuació del barranc Photo ofGran Sala i continuació del barranc Photo ofGran Sala i continuació del barranc

Gran Sala i continuació del barranc

Pou

Tram d'asfalt

Pista sorra

Continuar pel corriol que surt de l'últim recipient de la font, plé de "cantos rodados". No sembla que sigui un sender fins avançar uns 20-30 m.