Ruta Estany Cavallers a pic comalespada

48 minutes
March 12, 2022
March 2022

near Boí, Catalunya (España)

La ruta Cavallers - Refugi Ventosa i Calvell - Estany de la Roca és senzilla i clara: camí, indicadors, estaques...; no hi cal cap aclariment addicional. En canvi, des de l'estany de la Roca fins als cims, poden ser útils algunes indicacions.

CRESTA NORD-EST DE COMALESPADA. A l’estany de la Roca, ens quedem sense camí; a tot estirar, trobarem alguna fita, potser. Seguiu, doncs, les indicacions següents.
Des de la sortida d’aigües de l’estany, mireu cap a la dreta (O). Veureu un serrat travesser amb un collet difús; dirigiu-vos-hi. Quan hi arribareu, davant vostre veureu el Comalespada i, a la dreta, l’agulla Eòlica; entre vosaltres i ells, una tartera.
Mireu-vos totes les possible canals que baixen del cim; heu de remuntar la més centrada i més llarga; la reconeixereu perquè el color verd destaca entre la roca i arriba més amunt que en cap altra. Aquesta canal té sortida per dalt, on trobareu algunes fites.
Travesseu, doncs, la tartera, i remunteu la canal, que és dreta de debò; però el sòl acostuma a ser de confiança i, a més, teniu paret de roca a banda i banda, cosa que us ajudarà. Al capdamunt de la canal, gireu a la dreta per anar a guanyar la cresta, que interceptareu més amunt dels 2700 m.

PUNTA NE DE COMALESPADA (2830 m). A la cresta, gireu a l’esquerra; amb una grimpada senzilla, salvareu els poc més de cent metres de desnivell fins al cim.

PUNTA SO DE COMALESPADA (2830 m). Al SO de la punta NE hi ha l’altra punta de Comalespada (a la dreta de la qual –N– encara n’hi ha una altra que és per als escaladors). Per arribar-hi cal baixar primer a l’enforcadura entre totes dues puntes. L’accés directe per la cresta s’hauria de fer muntant un ràpel, perquè hi ha unes lloses llises i verticals. Ara bé, si us desvieu a l’esquerra, per roca i herba arribareu a l’enforcadura (II), des de la qual fareu la cresta fins a la punta SO (II). Les vistes cap a totes bandes són amplíssimes i, particularment impressionants, la que tenim de la punta bessona i la de la cresta cap al Cap Brau.

Camí de tornada. Des de l’enforcadura, podeu baixar cap al SE a fi d’interceptar força a prop de l’estany de la Roca el camí que, per la Raconada, puja a la punta Alta, o bé desfer el camí de pujada. Si triem aquesta darrera opció, extremarem les precaucions en tots aquells trams que, de pujada, eren laboriosos.