Ruta dels Riuraus de La Xara

May 24, 2016

•   4.7 1 review

near La Xara, Valencia (España)

Important: Els punts d'interés que presentem, els riuraus, son privats. Aconsellem que siguen observats des del camí sense invadir la propietat privada. Gràcies per la vostra col·laboració.

Importante: Los puntos de interés que presentamos, los riuraus, son privados. Aconsejamos que sean observados desde el camino sin invadir la propiedad privada. Gracias por su colaboración.

Església

PictographMonument Altitude 82 ft

PictographMonument Altitude 89 ft

PictographMonument Altitude 52 ft

PictographGeocache Altitude 52 ft

Geocache

• Photo of Camina que caminaràs
    Camina que caminaràs May 30, 2016

Bona ruta sense pèrdua per camins clars. Una altra proposta cuidada dles companys de la Ruta dels Riuraus! És una passejada apta per a bici o a peu i amb menuts i menudes també, però amb poca ombra pel qual cal evitar fer-la a ple migdia o ple estiu.
    Com a afegitó, tenim:
    1. L'antiga mistelera o fàbrica de vi mistela a la cruïlla del CV-7221 carretera Ondara - Dénia i la CV-724 que travessa la Xara. Un espai cultural que també és un jardí terrassa amb bar i aires bohemis.
    2. Del riurau de Pinella podem continuar al sud-oest pel camí asfaltat fins trobar el riurau d'Eduardo Martí.
    3. Del parc o passeig vora el barranc de la Xara, podem seguir vora el barranc fins atènyer el Pinaret, un petit bosc de pins des d'on podem iniciar la ruta al poblat iber de Benimaquia (és una pujada pels lloms del Montgó); o bé prendre el camí asfaltat direcció oest-nord-oest que ens porta novament a la carretera i a la pista al riura de Pinella, així evitant la travessia de la carretera CV-724 que sovint és molt transitada; o fins i tot fer uns metres més i acabar la nostra ruta a l'estació de tren de la Xara, just al costat.
    4. També pot pagar la pena visitar la Vénda de la Posa, un restaurant amb riurau molt conegut per ser una parada en el camí Vell de Dénia a Ondara. Just al costat, tenim un curt camí a la finca privada del Minaret de la Muntanyeta, amb un fals minaret (no és una mesquita) molt cridaner. Igualment, es pot veure en part des del passeig del barranc de la Xara. Pel camí que puja al nord des de l'aparcament de la Vénda, podem admirar les jardins de la finca privada de Sant Vicent.
    5. Les casetes de la Vénda del Roig, disseminat a l'oest de la Xara, són boniques de veure.

Gran part d'aquesta ruta i els punts d'interès s'han incorporat al Camí Brancal de les Valls de la Marina Alta.

• Photo of Camina que caminaràs
    Camina que caminaràs May 30, 2016

Valoració: excel·lent ruta patrimonial.