← Part of Ruta dels Molins de Bellaguarda. PEDRA, AIGUA I VENT.

Ruta dels Molins de Bellaguarda. PEDRA, AIGUA I VENT.

December 3, 2019
December 2019

near Bellaguarda, Catalunya (España)

Aquest recorregut pel sud del municipi transcorre, en gran part, pel costat dels gegantins molins de vent del Parc Eòlic de les Rotes. A més de conèixer els molins, fareu una immersió al paisatge de les Garrigues Altes, on trobareu els cultius de secà clàssics com l’olivera, l’ametller o la vinya envoltats de zones boscoses de pins i matollar. Un paisatge que fa frontera amb la depressió de l’Ebre i que, alhora, fa d’excel·lent mirador.
Un paisatge natural, però també cultural. La gran varietat de construccions de pedra seca vinculades principalment a l'aixpluc, l'aprofitament de l’aigua i la divisió de finques i camins que trobem en els camps, i les nombroses balmes que s’hi van trobant, ens mostren com gestionaven el territori els nostres avantpassats.
Us proposem, doncs, la descoberta d’un paisatge cultural i natural on el passat, el present i el futur us acompanyaran durant tot el recorregut.

Hi ha diferents opcions per recórrer la Ruta dels Molins, ja sigui a peu o en bicicleta. Des de l'itinerari principal hi ha diferents variants per les quals pots adaptar el teu recorregut.