Ruta dels Dolmens d'Espolla des de la Font del Conill

Photo ofRuta dels Dolmens d'Espolla des de la Font del Conill Photo ofRuta dels Dolmens d'Espolla des de la Font del Conill Photo ofRuta dels Dolmens d'Espolla des de la Font del Conill

March 2, 2022
March 2022

near Espolla, Catalunya (España)

Itinerari: Font del Conill (Espolla) - Itinerari botànic de la Font del Conill - Dolmen del Barranc - Coll de Belitres - l'Orlina - Mas Girarols - Carretera del Coll de Banyuls - Camí dels Dolmens - Dolmens de Girarols I i II - Dolmens de Puig Balaguer - Riera de Sant Genís - el Molí - Font de Cadecàs - Mirador del Ras (àrea de Picnic) - Carretera del Coll de Banyuls - trencant de la Font del Conill - Font del Conill (àrea de Picnic)

Sortim d'Espolla per la carretera del Coll de Banyuls. A poc més d'un quilòmetre, prenem un trencant a mà dreta (indicat, però amb lletres molt petites) que en poc més de mig quilòmetre ens porta a la Font del Conill, on deixem els cotxes. Potser també es podrien deixar just després del trencant, a mà dreta en una pineda, però el paratge de la Font del Conill està preparat i bé.

En lloc de creuar l'Orlina i anar cap a munt, comencem seguint l'itinerari botànic que segueix el riu per la nostra esquerra i després dóna la volta per l'altre costat i anar a trobar la pista que puja de la Font del Conill.

La resta és anar visitant dolmens i rieres que anem creuant, i gaudint del paisatge que és espectacular.

La ruta no té gaires dificultats, però és recomanable evitar dies d'intensa calor o quan hi ha perill de rierades.

Com altres vegades, he afegit alguns punts fora de la ruta, per ampliar la seva informació i ubicació.

Molt recomanable.

Gir esquerra a Dolmen del Barranc

Gir a l'esquerra

Intersecció Mas Girarols

Gir esquerra a camí dels dolmens

Intersecció camí dels dolmens de Puig Balaguer

Gir esquerra a Dolmens de Puig Balaguer

Mas Corbera

Mirador

Pas sobre l'Orlina

Puig Balaguer

Sant Jaume d'Espolla

Sant Jaume d'Espolla (Church, Place of Worship) Espolla, Girona, ESP

Sant Pere dels Vilars (Ruin)