Ruta del Romànic I, des de Durro amb gos

Photo ofRuta del Romànic I, des de Durro amb gos Photo ofRuta del Romànic I, des de Durro amb gos Photo ofRuta del Romànic I, des de Durro amb gos

October 12, 2020
October 2020

near Durro, Catalunya (España)

Ruta molt recomanable i fàcil per visitar les ermites de Durro, Barruera, Erill la vall, i Boí, poden fer més extensa amb anada i tornada des de Boí fins a Taüll.

Nosaltres hem dormit al pàrquing de Durro, i sortint des d'allà fins a Barruera pet camins de baixada molt frondosos on la tardor ens regala uns canvis de colors de fulles increïbles i roques cobertes de molsa.

Arribant a Barruera nosaltres hem trencat direcció a Boí, però lo lògic és travessar el riu i entrar al poble a visitar l'ermita i seguir el camí riu amunt pel mateix costat de riu, nosaltres l'hem tingut que creuar més endavant. Seguint el camí fins a Erill la Vall vas planejant pel riu fins l'últim tram de pujada fins arribar al poble.

De Erill la vall fins a Boí s'ha de baixar per un camí molt ben senyalitzat, creuar la carretera (únic tram d'esfalt que fareu) i torneu a encarrilar el camí cap a Boí ara sí 20 minuts de pujada i us porta directament a l'ermita.

De Boí a Durro el camí ja és més pedregós, i també agraït de fer entre trossos frondosos, a través de oetites tarteres i passant pel punt més elevat, 1450m. per encarar l'última baixada a Durro.

La dificultat tècnica és fàcil, només la distància que vosaltres heu de valorar segons l'estat físic de cadascú.

Les hores marcades a les senyals hem vist que estan orientades a velocitat de passeig ja que sense correr ho fèiem quasi amb la meitat de temps.

En cas d'anar amb gossos trobareu aigua molt sovint menys entre Boí i Durro, 1 hora de camí que a l'estiu pot ser més feixuc.