Ruta del Pla de l'Ermita a Caldes de Boí per camins diferents

Photo ofRuta del Pla de l'Ermita a Caldes de Boí per camins diferents Photo ofRuta del Pla de l'Ermita a Caldes de Boí per camins diferents Photo ofRuta del Pla de l'Ermita a Caldes de Boí per camins diferents

August 25, 2022
July 2022

near Pla de l'Ermita, Catalunya (España)

Ruta que va des del Pla de l'Ermita al Balneari de Caldes de Boí pel Camí de l'Aigua però pujant i baixant de Boí per camins diferents per a fer-la més entretinguda. La ruta és llarga (uns 18 km) però no té cap dificultat. Nosaltres l'hem fet a pas lent i hem estat 4,5 hores en moviment, la resta parant a fer fotos, beure, menjar i gaudir de la natura. Si aneu a un pas més ràpid la podeu fer en 4 hores o menys a les que haureu d'afegir les aturades.

Sortim del Pla de l'Ermita i anem a buscar el Camí del Riu Sant Martí que mena a Taüll. Hi arribem per una fageda anomenada les tremoleres (perquè les fulles es mouen per poc vent que bufi). Creuem la carretera i entrem a Taüll per l'hotel El Rantiner (un tipus de falla d'una sola peça feta d'una branca de pi). Pugem fins a Santa Maria i baixem pel carrer que neix a la seva cantonada sud oest. De seguida veurem el cartell que indica el començament del camí a Boí. El seguim fins a la carretera de Taüll a Boí i quan hi arribem la seguim uns 400 m fins al primer revolt de paella. Just allà neix el Camí de Llanceros que porta a Boí i des del qual es gaudeix de molt bones vistes del poble i de la vall. El camí de Llanceros desemboca passat Boí al Camí de l'Aigua. Allà hi trobareu un cartell que indica la direcció de Caldes. Seguim en aquesta direcció fins arribar a la carretera de Caldes per la que cal caminar uns 300 m en direcció al Pont de Boí i l'Hostal Carme Pascual. Allà cal creuar-la amb compte perquè hi ha molt mala visibilitat.

A la banda est de l'hostal hi ha una rampa que porta al Camí de l'Aigua. Hi ha un cartell que ho indica però llavors hi ha dos possibles camins que us poden fer dubtar. Busqueu un dels pals baixos amb l'indicador del Camí de l'Aigua que seran els que haureu de seguir fins a Caldes. Una vegada encetat el camí, ja no hi ha pèrdua. El camí és cobert per arbres gairebé tota l'estona, pel que es pot fer també en dies de calor. Al cap de poca estona veureu que el camí baixa al riu amb un desnivell pronunciat i és que fa uns anys hi va haver una petita esllavissada que el va deixar així. Al cap de pocs metres haurem de remuntar altre cop fins al camí original. Aquest tram passa per la vora del riu i és ple de rocs grans. La baixada i la pujada i els rocs poden dificultar el pas a la gent gran però es pot fer si es va amb compte. Més endavant el camí també té algun tram molt costerut i amb força pedra.

Hi una un moment que trobareu una tanca per a bestiar i després sembla que hi hagi dos camins i no hi ha cap marca a la vora. Preneu el camí que continua recte cap amunt i al cap de poc tornareu a trobar les marques del Camí de l'Aigua.

Quan arribeu a Caldes doneu un tomb per totes les fonts i gaudiu de l'entorn. Per a tornar al Pla, només cal que desfeu el camí fins al Pont de Boí i l'hostal, seguiu carretera de Caldes amunt uns 300 m i torneu a prendre el Camí de l'Aigua cap a Boí. En aquest cas, però, no tornarem a fer al Camí de Llanceros sinó que arribarem fins a Boí i anirem a buscar el camí que puja a Taüll. Aquest camí creua la carretera 2 vegades i desemboca més amunt, de nou a la carretera, uns 400 m abans d'arribar a Taüll. Passareu per la vora de Sant Climent i per a retornar al Pla només cal baixar cap al pàrquing de cotxes i prendre el camí que neix al seu extrem sud est i passa per la vora d'un petit rierol. Quan arribeu a la pista que hem fet servir per a baixar, camineu uns 80 m i pugeu podeu pujar al Pla de l'Ermita per corriol costerut que porta, precisament, a l'Ermita de Sant Quirc, així fem els camins de pujada i baixada una mica diferents.

Au, bona ruta!!

Inici_camí_de_Llanceros

Camí de Llanceros

Camí_de_Llanceros

Enllaç amb el Camí de l'Aigua

Enllaç_amb_el_Camí_de_l'Aigua

Tram de carretera

Tram_de_carretera

Pont_de_Boí

Photo ofInici Camí de l'Aigua cap a Caldes de Boí Photo ofInici Camí de l'Aigua cap a Caldes de Boí Photo ofInici Camí de l'Aigua cap a Caldes de Boí

Inici Camí de l'Aigua cap a Caldes de Boí

Inici_Camí_de_Taüll

Camí de Taüll

Camí_de_Taüll

Inici camí al Pla de l'Ermita