RUTA DEL CISTER. 3a Etapa : Vallbona de les Monges - Rocafort de Queralt.

Photo ofRUTA DEL CISTER. 3a Etapa : Vallbona de les Monges - Rocafort de Queralt. Photo ofRUTA DEL CISTER. 3a Etapa : Vallbona de les Monges - Rocafort de Queralt. Photo ofRUTA DEL CISTER. 3a Etapa : Vallbona de les Monges - Rocafort de Queralt.

November 12, 2021
November 2021

•   5 3 Reviews

near Vallbona de les Monges, Catalunya (España)

L’itinerari de La Ruta del Cister que segueix el traçat del GR®175 és una travessa circular que permet començar i finalitzar en qualsevol lloc i també es pot fer en ambdós sentits de la marxa indistintament. Transcorre per les comarques de l’Alt Camp, la Conca de Barberà i l’Urgell i és l’únic recorregut que enllaça entre sí els tres monestirs cistercencs de Santes Creus, Poblet i Vallbona.

L’itinerari de La Ruta del Cister GR®175 ens permet descobrir diferents paisatges que envolten els monestirs, agrícoles, humanitzats i agrestes; gaudir de la tranquil·litat, visitar poblets petits i conèixer cultures i maneres de fer diferents.

Caminarem per camps de vinya, ametllers, cereals i oliveres, i per espais protegits com el Paratge Natural de Poblet, les muntanyes de Prades i el Tossal Gros de Miramar, i per serres divisòries com la serra del Tallat amb el punt més alt, el Tossal Gros de Vallbona (802 m.) i, la serra de Comaverd amb el punt més alt de tot el recorregut, el Cogulló ( 881 m.).

La descripción del itinerario está extraído y adaptado del texto de las Rutas del Palau Robert de la ©Generalidad de Cataluña. + INFO: palaurobert@gencat.cat | http://palaurobert.gencat.cat

LA NOSTRA RUTA

Desprès d'haver descansar tranquilament en la Hostatgeria del Monestir de Vallbona de les Monges hem iniciat la tercera etapa de la Ruta del Cister sota uns plugims intermitents que bona falta feien, però que també han enfangat els camins.

El tram fina Rocallaura es fa, majoritàriament, per pista. Però cal destacar un preciós corriol desprès de passar el coll de l'Olla. També hem aprofitat per visitar un observatori d'artilleria (inacabat) de la Guerra Civil. Les pistes, entre conreus de secà i marges de pedra seca, es fan "agradables" amb una mica de boira i plugims, mentre el fang es va enganxant a les soles...

Avui ha sigut una ruta per bonics pobles situats en punts elevas. Desprès de Rocallaura, hem anat a Belltall (famosa pels seus alls... i no!, no és un rodolí).. Al sortir d'aquest poble hem fet un llarg tram de pista asfaltada "acompanyats" per les fantasmagòriques ombres dels molins de vent, que es vislumbraven entre la boira.

Hem arribat a Forès, el poble més "aturonat" dels tres, i hem pujat fins un magnífic mirador on, en dies clars, es poden veure els Pirineus. Per la nostra sorpresa, avui els hem vist...unes muntanyes nevades a la llunyania.
Hem seguit per pista asfaltada, i quan estavem a punt de queixar-nos...l'asfalt s'ha acabat i hem continuat per una pista amb fang!! fins l'entrada de Rocafort de Queralt, una bonica població de carrers estrets i un celler modernista.
Ens hem allotjat als Apartaments Mircla, davant del Bar-Restaurant del mateix nom (i propietari)

Monestir de Vallbona de les Monges

També es podria haver pujat per unes escales.

Unes obres han malmés el camí. Com que hi havia fang hem preferit fer una marrada per la dreta.

Coll de l'Olla. Creuem carretera. Seguim recte

Un corriol molt bonic.

Mur. Escaletes. Seguim per la pista

Observatori d'artilleria inacabat.

Tornem a la cruïlla. Girem dreta

Local Social Rocallaura

Esquerra

Font Vella.

Riera de la Sirolla. Pal. Esquerra

Sortim de Belltall. Esquerra

Photo ofPal i figura 'El Estilita'. Seguim per pista asfaltada. Photo ofPal i figura 'El Estilita'. Seguim per pista asfaltada. Photo ofPal i figura 'El Estilita'. Seguim per pista asfaltada.

Pal i figura 'El Estilita'. Seguim per pista asfaltada.

Parc Eòlic les Forques

Forès.

Pugem a l esglèsia de Sant Miquel

Pal. Dreta. Camí de Rocafort

Font de Baix i safareig. Dreta

Rocafort de Queralt.

Bar restaurant Mircla. Els partaments on ens allotjarem (Mircla) estàn Just al devant.

• peregraugenove Nov 12, 2021

Felicitats Jesús !!! Sempre he volgut fer aquesta travessa. Estaràs disfrutant molt. Una abraçada.

• Photo of Rosa Saura
    Rosa Saura Nov 12, 2021

Una ruta amb vistes, malgrat les boires i plugims. Pobles de conreu, ben arreglats i cuidats. Bona i interessant jornada👌

chus59 Nov 12, 2021

Moltes gràcies Pere!!
    Sí! És una ruta molt interessant, però diferent a les travesses de muntanya. És més com el Camí de Sant Jaume:

chus59 Nov 12, 2021

Moltes gràcies Rosa!
    Sí! Ha sigut una jornada, com cada día, molt interessant.

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Nov 15, 2021

La foto de la fuente es muy bonita, los colores, las puiedras el rejuego de luces te quedaron muy bien!

Un día precioso y la compañia por lo que veo mejor todavía!

Un abrazo grande!

chus59 Nov 16, 2021

Muchas gracias Jordi.
    Me alegro de que te haya gustado.
    Las compañias, siempre, son lo mejor de las salidas.

• marisa.magen Oct 15, 2023

En aquesta etapa vas passant per poblets que et permeten esmorzar o prendre alguna cosa. A Forès recomano fer un tast de les cerveses artesanes que fan allà

chus59 Oct 15, 2023

Moltes gràcies pel teu consell , comentari i valoració.