RUTA DEL CISTER 2. Poblet - Vallbona de les monges

April 13, 2022
April 2022

near Poblet, Catalunya (España)

He sortit a dos quarts de vuit de l'alberg amb pluja fins a l'hostal del senglar. Després del cafè amb llet ha parat.
Travesso l'Espluga seguint la marca del GR175 que em porta als afores on travesso primer la via per dalt i després l'autopista per baix.
A partir d'aquí el camí és tranquil, suau, silenciós durant unes dues o tres hores. Trobo una cruïlla que em fa pujar un tram prou dur. Es pot fer pel camí però són 3 km més. Les indicacions marquen el santuari de la Verge del Tallat abans que Vallbona. Arribo a una cruïlla on la senyal indica que m'haig de desviar 800m per anar al santuari. Esta plovent des de fa estona i necessito aixoplugar-me així que hi vaig. Fa una mica de pujada, però un cop a dalt me n'alegro d'haver vingut. Està oberta i hi ha una sala amb taules i bancs on puc fer un mos i descansar. Venen uns gossos i al darrera un noi poc sociable, que després sabré que es el vigilant.
Desfaig els 800 m fins a tornar a trobar la senyal i tiro cap a Montblanquet. Aquí no hi ha cap servei. Continuo cap a Vallbona.
Arribo a les 14:00, truco el timbre del monestir i baixa la germana portera. 20€ per dormir i a més em deixa una tovallola. Em pregunta si vull llençols. Em dona la clau i una treballadora m'acompanya al refugi de Sant Bernat.