RUTA DEL BAC de Vilallonga de Ter

April 8, 2023
April 2023

near Vilallonga de Ter, Catalunya (España)

Itinerari que transcorre en plena natura molt diversa, recuperant un camí ramader molt reconegut i popular entre els ramaders locals i d'altres contrades en temps no massa llunyans però que avui ja forma part de la història. També gaudirem d'unes magnífiques vistes del Pirineu i de l'Alta Garrotxa. Tot el recurregut, està marcat per línies grogues d'Itinerànnia senders i no té cap pèrdua.

Sortirem de la plaça de l'Ajuntament de Vilallonga de Ter, passarem la carretera general i travesserem el Pont de l'Abella i ens enfilarem per la pista enquitranada, i seguirem recte, fent el camí que ve de la Roca, El Camí de la Molsa. Seguirem per un camí ramader estret i de pendent pronunciada. Aquest és el pas anomenat de les Eugues. En aquest punt, es travessa el camí de l'Abella a Vilallonga i girament a mà dreta trobant la pista que va d'Abella a Pardines passant per la Collada Verda. Aquí les vistes són espectaculars, estem al mirador de la Creu.
Continuarem fins arribar al Pla de l'Oriol, planer, i ple de pastures, on farem la parada per esmorzar.
Seguirem per la pista, i ens endinsem al Pla del Pinetar. Caminarem per un corriol meravellós pel mig del bosc ple de pins. Al acabar el corriol, passarem una pista i continuarem recte, en una constant pujada. Farem un altre troç de pista, amb pujada fins arribar a la carretera de Sant Bernabé. Aquí, és el punt més alt de la ruta, i ara continuarem per la dreta on agafarem un corriol a mà dreta, i passarem pel Clot del Torrent de la Planella i el Cros. Un torrent magnific on passarem per el bosc del Vedat, de gran bellesa. Sentint la remor de l'aigua.
Continuarem fins a trobar un camí que ens portarà al Camp del Port, pal indicatiu d'itinerànnia on es pot donar per acabada la pujada de tot el recurregut. Desde aquí podem gaudir d'unes bones vistes als pirineus, avui ja, sense neu i el poble de Tregurà just davant nostres.
Ara, només queda baixada, seguint sempre les marques, passarem per les cases de Can Sans, La Planella, el Cros fins arribar a la carretera general i d'aqui al cotxe.
Bona Ruta!

PictographRiver Altitude 5,102 ft

• Photo of willyab
    willyab Jul 25, 2023

He pogut la seguir la ruta de principi a fi, i les vistes que hi han desde dalt son espectaculars. Lo únic que comentaria es que al principi de la ruta, quan estas pujant, posa qje es per la dreta, pero a la dreta no vaig veure cap camí i vaig entrar per un camí que posava particular...😅 l'altra és que hi han alguns trams del camí que el vaig haver d'obrir de nou perque les plantes i arbustos han tapat el camí ja. Porteu pantalons llargs, perque jo vaig anar amb pantalons curts i he acabat amb les cames totes vermelles de les ortigues que hi han al camí i de totes les plantes que anireu rossant.
    Per tot el demés, genial la ruta, hi ha una mica de tot jeje