Ruta de pedra seca a Pradell de la Teixeta (Priorat)

Photo ofRuta de pedra seca a Pradell de la Teixeta (Priorat) Photo ofRuta de pedra seca a Pradell de la Teixeta (Priorat) Photo ofRuta de pedra seca a Pradell de la Teixeta (Priorat)

July 24, 2023
July 2023

near Pradell de la Teixeta, Catalunya (España)

Ruta circular molt bonica per Pradell de la Teixeta. El camí està tot indicat amb fites, tot i que caldria renovar la senyelètica. Per falta de temps, hem escurçat la ruta "oficial", però la drecera també és un camí preciós i que ens ha permès acostar-nos a la cova del rector.
És un dia d'estiu, però per sort, ennuvolat i amb molta boira. Si no hagués estat així, potser ens ho hauríem pensat perquè la ruta està molt exposada al sol i no és la millor època.
El paisatge, treballadíssim amb molts marges i cabanes de pedra seca, és preciós i de bon fer. A més de totes les cabanes, visitarem la cova del Petitot, la Punta de la Foradada -des d'on durant uns segons podem veure el poble de l'Argentera just als nostres peus-, la cova del rector i el bonic poble de Pradell de la Teixeta.
Hi ha un petit tram del camí de les Melitxes que el camí trancorre per una balma. És el moment més espectacular. A la paret hi ha cadenes per donar seguretat però són totalment prescindibles.
Una ruta molt recomanable!

Trencall

Marges de pedra a banda i banda

Cabana

Cova del Rector

• Photo of josepmaria.cucurull
    josepmaria.cucurull Nov 8, 2023

Ruta molt interessant i variada.

• Photo of guifremiquel
    guifremiquel Nov 8, 2023

Sí, una bona descoberta. Gràcies pel comentari i la valoració, Josep Maria.