Photo ofRuta de les Serres de Llaberia i Montalt - Etapa 4 de 4 Capçanes - Vandellós 2019-02-19 8:30 Photo ofRuta de les Serres de Llaberia i Montalt - Etapa 4 de 4 Capçanes - Vandellós 2019-02-19 8:30 Photo ofRuta de les Serres de Llaberia i Montalt - Etapa 4 de 4 Capçanes - Vandellós 2019-02-19 8:30

February 23, 2019
February 2019

near Capçanes, Catalunya (España)

Ruta de les Serres de Llaberia i Montalt - 4 Etapes (Vandellós – l’Hospitalet de l’Infant-Miami Platja – Pratdip – Capçanes) 2019-02-16 8:02 a 2019-02-19 14:55
4ª Etapa Capçanes - Vandellós

Un any més amb en Jesús hem volgut fer una ruta d’uns dies caminant per les muntanyes a finals d’hivern o inici primavera, continuant amb les que ja vàrem fer els tres anys passats (La Ruta dels Refugis, El Brogit de la Vall i Ruta dels Estels del Sud).

En aquesta ocasió la travessa és inèdita, no hi ha una organització que l’hagi preparada, ni està senyalada. L’hem anomenada “Ruta de les Serres de Llaberia i Montalt” ha estat traçada pel bon amic i company de rutes Jesús, basada en les seves anteriors experiències, les possibilitats d’allotjament, unes distàncies i desnivells diaris raonables, i amb la col·laboració d’altres companys de Wikiloc, especialment el wikilocqueru de “senderisme en tren” del que hem fet servir alguns dels seus tracks i que ens ha enviat varis consells que hem intentat seguir i la primera etapa inicialment preparada pel company "MARCA", -gràcies companys!!--. És una ruta circular d’uns 85 quilòmetres i uns 8.000 metres de desnivell acumulat, molt pedregós, que té alguns punts d’aventura (passos equipats) però sense risc si ets muntanyenc i fa poc vent. Travessa paisatges magnífics, amb unes vistes espectaculars. On es pot accedir amb transport públic i disposa de variats llocs de queviures, tot i que donada l’època ens ha costat trobar allotjament en algun dels pobles. Aquest recorregut ens ha de portar a fer sis cims:
• Molló Puntaire (728m)
• Cabrafiga (614m)
• Mont-redon (862m)
• La Miranda (919m)
• l’Enderrocada (763m)
• Montalt Punta Nord (766m)

També hem fet:
• Cavall Bernat de Llaberia (840m)
• Montalt Punta Sud (745m)

4ª Etapa Capçanes – Vandellós

Com és habitual, ens aixequem a les 7:00, després d’un excel·lent sopar i una nit plàcida a l’Hotel-Hostal Sport. Esmorzem al mateix allotjament amb un buffet que les àngels hi cantaven i demanem un taxi (per tal de no tenir que caminar fins l’estació i atrapar al vol el tren de les 8:37 cap a Capçanes de nou). Ens ve a recollir Taxi Priorat, la Montse, molt agradable i simpàtica (619022994 – 605115521) i en un plis-plas estem a Capçanes a punt de marxa. Dediquem uns minuts a anar a veure el magnífic pont del tren que passa per sobre l'embassament.

Comencem per una pista asfaltada, però no us desanimeu ben aviat trobem un corriol molt ben treballat que mena al Racó de la Sendal a través de la part alta dels barrancs i amb una lleugera pendent. Aquest indret té un encant especial, humit, amb tosca a les parets en forma de columnes i estalactites de colors ocres, vermellosos i verds. Ara és el moment d’improvisar, agafar el mapa d'en Jesús, i buscar una sortida que ens porti a la part alta del GR-7 des del Mas del Collet, sense fer tota la volta. Ens decidim per una pista que passa a prop de la Caseta del Bisbe i que finalment acaba amb un interessant corriol amb una important pendent. Trobat el GR-7 anem a veure la Cova de les dues Boques o dels dos Ulls, cal pujar uns metres a munt, i crec recordar que no hi ha més indicació que una senzilla fita de pedres, però val la pena... quina meravella de paisatge!!. Continuem, passem a tocar d'un avenc i tenim dues alternatives per pujar al Montalt, la primera que trobem és el Canal del Mano i la següent seria el Canal del Plom. Ens decidim per la primera amb marques verdes... i cap a munt. No és un pas equipat, i cal posar-hi ganes ;-)) totalment desaconsellable per qui no li agradi grimpar i fer un xic el “cabra”. Després anem cap al punt més alt del Montalt. Cal agafar un corriolet i, tot i que les roques estan molles de rosada, relliscoses, i cal fer atenció, es troba fàcilment la manera de pujar fins dalt de tot del Montalt Punta Nord (766m) que és el sisè cim que ens havíem plantejant en aquesta Ruta per les Serres de Llaberia i Montalt. Una vista excepcional!! Baixem i anem fins el Montalt Punta Sud (745m) i baixem per un bonic corriol fins a trobar la pista del Camí de la Mafla, des d’on trobem un corriolet que ens mena directament al Salt del Sanxo i una balma aprofitada amb una interessant construcció de pedra seca. Pugem cap a dalt del salt, fent un tomb, i ens trobem amb el PR-C 91 que anirem seguint ja fins a Vandellós. Creuem la T-311i entrem al Barranc dels Vidriers on veiem el bonic pont que portava al Mas de l’Isidret. Continuem fins arribar a l’antiga població de Remullà formada per una vintena de cases, ara en la seva majoria deshabitades a excepció d’un parell restaurades. Sembla ser que majoritàriament vivien de l’agricultura basada en la vinya, els ametllers i els avellaners, a la vegada que de les cabres. També feien de carboners. No tenien església pròpia, per tant anaven a Vandellós a missa. Celebraven la festa major el 8 de maig en honor del seu patró Sant Miquel. En el moment de màxima ocupació, a principis del segle XX, hi havia uns trenta focs amb unes cent cinquanta persones. I ja per asfalt arribem a Vandellós, on fa quatre dies vàrem començar amb en Jesus aquesta ruta.

Hem arribat just a l’hora d’anar fins a la plaça a prendre una “fresca” i anar a la gasolinera per agafar l’autobús de les 16:35. Fent un mos, hem esperat a la mateixa estació, a ple sol el tren de les 17:55 que ha arribat puntual ... i cap a casa.

Podeu trobar el track complert
- Ruta de les Serres de Llaberia i Montalt - 4 Etapes
o els tracks per etapes:
- 1ª Etapa Ruta de les Serres de Llaberia i Montalt Vandellós – l’Hospitalet de l’Infant
- 2ª Etapa Ruta de les Serres de Llaberia i Montalt l’Hospitalet de l’Infant – Pratdip
- 3ª Etapa Ruta de les Serres de Llaberia i Montalt Pratdip – Capçanes
- 4ª Etapa Ruta de les Serres de Llaberia i Montalt Capçanes – Vandellós

En resum quatre dies de bons corriols, amb sis cims, impressionats paisatges, excel·lent conversa i bons àpats... fantàstic per desconnectar, fer moure les cames, activar les neurones i gaudir de tot plegat. Cal dir que hi ha trams amb cadenes, però res que sigui perillós si vas amb compte. La companyia d’en Jesús, una vegada més engrescadora i immillorable.

Una ruta inèdita, absolutament recomanable per tots els que ens agrada passar uns dies a la muntanya en moments que el sol encara no cau de ple.

Salut i Cames!!

GR 7

19-FEB-19 10:42:17

PictographCave Altitude 1,982 ft
Photo ofCova dels dos Ulls o de les Dues Boques Photo ofCova dels dos Ulls o de les Dues Boques Photo ofCova dels dos Ulls o de les Dues Boques

Cova dels dos Ulls o de les Dues Boques

19-FEB-19 15:56:24

• Photo of montagut
    montagut Mar 10, 2019

Una última jornada, bon esforç.
    Salut amics!!

• Photo of capita haddock
    capita haddock Mar 11, 2019

Aquesta jornada amic montagut, té un parell de "tocs" d'aventura. Primer el Canal del Mano que no està equipat i deu ser poc concorregut (al estar un xic moll, cal arrapar-se bé) i l'ascensió final al Montalt Nord (també al les roques humides i vent) cal agafar-se bé ;-)