Photo ofRuta de les Ermites part 'Oest' des de Sant Llorenç Savall - Castellar del Vallès Photo ofRuta de les Ermites part 'Oest' des de Sant Llorenç Savall - Castellar del Vallès Photo ofRuta de les Ermites part 'Oest' des de Sant Llorenç Savall - Castellar del Vallès

April 1, 2017
April 2017

near Sant Llorenç Savall, Catalunya (España)

Ruta 5 Ermites del Vallès part 'Oest' (des de Sant Llorenç Savall - fins a Castellar del Vallès)
Avui continuem la primera part de la ruta de les Ermites del Vallès que varem el passat 25/04/2015 en la seva part "Est" i que també està publicat aquí mateix.
Ara seguirem i farem la part "Oest" de la resta d'ermites, surtin i arriba'n en els mateixos lloc.
Com que no és circular, farem el mateix que l'altre cop: deixarem uns cotxes en la intersecció de la carretera de Castellar i altres davant del Poliesportiu de Sant Llorenç Savall, des d'on començarem la caminada.
En els 27 quilòmetres rodons que surten, estan contats les desviacions que en fet per veure altres indrets especials i ben bonics com (el Pi de les 4 branques, puig de les àligues ...).
El temps era molt insegur i ens va caure una mica de calamarsa i pluja durant un temps però vam poder acabar la ruta.
Sortim de Sant Llorenç, del poliesportiu i anem cap a la nostra esquerra tot creua'n la carretera. En poca estona ja hi som fora del poble. De seguida, en uns quilòmetres trobem el primer desviament de la ruta típica (i val la pena). Un cop en la pista, prenem un desvio petit que ens porta en uns 800 m a l'Ermita de Sant Feliu de Vallcarca. Molt maca. Després reculem per la pista que ve cap a la nostra esquerra que quasi ens portarà a l'anterior desviament però aquest cop girem cap a la dreta de baixada.
Continuem i l'objectiu següent és Sta. Maria del Castell de la Pera. Abans però trobarem la cabana de Pedra seca (cabana de pastors) molt bé conservada.
En el Castell de sa Pera fem un àpat en la balma de la roca i a més aprofitem per veure les runes que hi ha en el seu Cim.
Ara ens toca baixar de forma ràpida fins que trobarem una pista que agafarem en sentit a la nostra dreta. Aquest ens portarà a la Casa del Marquet les Roques ... Impressionant i molt bé conservada. Es pot visitar.
Continuem la nostra ruta per la pista fins que en una estona ens tornem a desviar per passar per al Puig de les Àligues (un roc impressionant que es veu de lluny i que té unes vistes fantàstiques). En lloc de tronar enrere seguint recta, ja que un corriol ens tornarà a portar a la pista.
En poca estona i amb una mica de pujada trobarem ja l'Ermita de Sant Pere de Mur o del Dalmau. Força petita però maca (la vam trobar tancada). Continuem el camí baixant per la pista.
De seguida, fixeu-vos a l'esquerra i es veu un Pi molt alt i estrany ... El pi de les quatre branques. Per anar a veure'l agafen un trencall cap a l'esquerra que hi ha en una intersecció de més endavant. Un cop vist desfem el camí.
Continua'n per la pista, trobarem l'Ermita de les Arenes en una esplanada molt gran i ample. I per acabar i just abans d'entrar a la població de Castellar del Vallès hi ha l'última ermita la de Sant Feliu del Racó ja en terreny d'asfalt i civilització.
A pesar del mal temps és una bonica sortida i axis completem les dues parts d'aquesta ruta de les ermites del Vallès.