Ruta de l'Aigua Begur, 17-Novembre,2018

Photo ofRuta de l'Aigua Begur, 17-Novembre,2018 Photo ofRuta de l'Aigua Begur, 17-Novembre,2018 Photo ofRuta de l'Aigua Begur, 17-Novembre,2018

-33 ft
November 19, 2018
November 2018

•   4.8 11 Reviews

near Begur, Catalunya (España)

El camí de l’Aigua segueix la riera que baixa des de Begur fins a la platja de sa Riera. Aquesta ruta era l’antiga via de comunicació entre aquests dos nuclis en un temps on l’entorn rural era molt més habitat i l’activitat agrícola molt més extensa. Al principi, el camí segueix el curs del rec des Valls, després el de Santa Reparada i acaba, a la part final, en el rec de sa Riera.

Es pot començar la ruta al Parc de l’Arbreda. Nosaltres avui l’inici del recorregut, ho fem des de l'aparcament vora el Mas Gispert, on es pot deixar el cotxe per tal d’iniciar la ruta i coincidir amb la tornada.
És un camí alegre i bonic de fer tot l'any. A la tardor o a l’hivern el predomini vegetal hi posa una atmosfera més llòbrega i melangiosa i després de pluges trobarem un munt de petits salts d'aigues i gorges. En l’indret hi ha una esplèndida comunió de la vegetació, les pedres de riera, l’aigua i petites construccions, aconseguint un entorn fresc i ombrívol. Durant el trajecte, caminant sense preses per un corriol marcat, hi ha diversos elements vinculats a la cultura de l’aigua, com ara pous, cisternes, parets seques i safareigs. Passarem per el Convent i les restes del molí del Mas Mató per acabar a la platja de Sa Riera.

Agafem el camí de ronda que neix al costat de la font i que va a la minúscula cala del Port des Pi. Segueix cap a la Punta d’en Toni, avui que hi ha temporal de llevant, contemplar els diferents blaus del mar, com trenquen les grans ones a l’abundós roquisser, la barreja cromàtica del roig i del negre de les pedres que ressegueixen la costa, és del tot espectacular. Arribats a la Llosa i el Rec dels Fanguejadors ens sobta el soroll provocat per un petit bufador, sobre de la Cova de s’Infern (record de quan l’activitat mineral extractiva era important a la zona). Mica en mica, el camí es fa més abrupte, tenim el privilegi de mirar serenament el mar, l'Illa Roja, la platja de la Fonallera i les illes Medes. Una mica abans d'arribar a la Punta des Pou, un altre bufador en forma de guèiser reclama la seva insistència. Passem el Rec d’en Lero, i el Rec d’en Gara una mica exposats. Trobem el començament del camí de ronda que corona la part inicial de la zona de Reserva Marina de ses Negres. Roques i més roques que emmarquen unes bones vistes, Es ulls de llop i el Pa de Pessic unes formacions molt curioses ens deixa al camí esglaonat a la zona urbanitzada de s’Antiga que no agafarem.

Continuem per un petit corriol, resseguim la costa en un constant puja i baixa, que és més lent de fer i una mica fatigós, però és igualment agradable i bonic. El Golfet de les Mines, Sa Nau Perduda, arribem a una parcel·la rodejada de una gran paret seca. A travessem el Rec de Sa Mutra i amb un esforç trobem la font de Fontanelles i ens acostem per tenir unes vistes sobre Ses Negres. Decidim no baixar a Ses Negres i Aiguafreda (recomanat anar) per amenaça de mal temps. Per asfalt, travessem aquesta zona residencial fins la riera d'Aiguafreda, per trobar el camí vell recuperat d’es Quinze que uneix Begur amb Aiguafreda i sa Tuna.

Seguim el camí de pujada, entre parets seques amb una bona sensació provocat pel aroma humit de la vegetació de la riera, l’aire del mar. A la part de dalt hi predomina el bosc mediterrani d’alzinar i d’alzina surera. Al Bosc d’es Quinze hi ha condicionat una petita passejada etnològica i natural. Acabem al Mas d’en Pinc amb una torre de defensa, on a la seva època hi havia viscut la Carmen Amaya, i on avui té la seva seu l’Associació naturalista Nereo.
Ja nomès ens queda tancar la ruta.

PictographFountain Altitude 399 ft

Pou-safareig

PictographWaterfall Altitude 315 ft

Gorga

El Convent

L’antic Convent, data de l’any 1730, fet per l’ordre dels Mínims, segons diu la llegenda popular, en honor de Santa Reparada, quan uns mariners italians, que portaven la imatge de la verge, varen trobar providencial refugi a la cala de sa Riera, davant d’un fort temporal que amenaçava de fer aigua en la seva embarcació. Avui en dia ha estat reconvertit en un luxós hotel.

PictographWaterfall Altitude 195 ft

Molí del Mas Mató

PictographBeach Altitude -2 ft

Sa Riera

La casa del pescador Xicu Florian , popular personatge begurenc - mort fa pocs anys- famós pel seu saber pescar, la seva parla ben salada i la seva memòria històrica de la contrada.

Bufador Cova de s’Infern

Mas d'en Pinc

• Photo of Cuca de llum
    Cuca de llum Nov 29, 2018

Aprofitant les darreres pluges , aquesta ruta és doblement magnífica!

• Photo of capita haddock
    capita haddock Dec 26, 2018

Molt guai montagut ... una ruta que sempre val la pena fer, realment bonica, i si ha plogut molt més. També es pot començar un xic més a dalt per veure l'alzina penjada del mur.
    Salut i Cames!!

• Photo of J.Ballart
    J.Ballart Apr 13, 2019

Molt be

• Photo of Xavier Arcas
    Xavier Arcas May 27, 2019

Ruta preciosa i molt ben explicada. Un entorn privilegiat, fresc i amb molt bones vistes.

• olgagama Aug 9, 2019

Ruta molt bonica, combinant mar i muntanya. He tingut dificultat per trobar l’inici de la ruta, pero es la primera vegada que faig una Wikiloc. Moltes gracies per compartir

• Photo of Silvia Covaleda Paneque
    Silvia Covaleda Paneque Oct 25, 2020

Ahir vaig fer aquesta ruta amb la meva parella i ens va agradar molt. L'entorn fins arribar al camí de ronda molt maco. Haviem passat amb cotxe per allà i no sabiem d'aquest indret. Seguim ...

• angelolot Apr 5, 2021

Una ruta molt maca amb mar i muntanya!!
    Nosaltres l’hem fet amb dues nenes de 4 i 7 anys. Per elles potser ha estat una mica massa tècnic la part que voreges el mar però s’ho han passat molt bé!
    Moltes gràcies per compartir aquesta ruta!!!

• Maryline.goullemot May 22, 2021

T sympa, mix entre pinèdes, front de mer et forêt avec ruisseau.

• Nurimonca Oct 6, 2021

Una ruta molt maca, vistes espectaculars

• Txemac Dec 28, 2021

Un bon suggeriment per conèixer la costa del cap de Begur. Moltes gràcies!

• Photo of carme 65
    carme 65 Jan 15, 2022

Ruta molt maca

• Photo of Martapiñ
    Martapiñ Oct 30, 2022

Una ruta molt maca i recomanable. A nosaltres el GPS ens ha marcat 100metres de desnivell de més del q diu la ruta, així I tot molt assequible. gràcies per compartir