Ruta de la Transllena - Les Garrigues

October 12, 2016
April 2010

•   3.7 1 review

near Pobla de Ciérvoles, Catalunya (España)

La Ruta de la Transllena transcorre pels termes municipals de la Pobla de Cérvoles i el
Vilosell. S’endinsa a la serra de la Llena, des d’on es pot gaudir de vistes de la serra del Montsant i de bona part de les comarques de les Garrigues.

La ruta de la Transllena comença a la Pobla de Cérvoles enfilant-se cap a la serra de la Llena. Des de la punta Castanyola s’albira la serra del Montsant. Ja damunt de la carena de la serra de la Llena es passa pel coll de la cova del Quelo. Continuant s’arriba al coll de les Marradetes, on hi ha l’opció de poder descendir fins a la Pobla de
Cérvoles sense acabar de fer la ruta (2,8 km). Si continuem recte passa per la punta de l’Ossona; des d’allí es pot observar la Pobla de Cérvoles i el Vilosell. Continuant
s’arriba al coll de l’Abellar; en aquest punt trobem la pista per accedir a Vilanova de Prades i a l’esquerra, a uns 300 m, hi ha la cota més alta de les Garrigues, el cim de la Cogulla, de 1.029 m. A mà dreta hi ha una gran zona d’escalada coneguda mundialment. Després hi ha forts descensos fins a arribar a l’ermita de Sant Miquel de la Tosca, on trobem el naixement del riu Set amb les 7 fonts. A partir d’aquí es pot iniciar la ruta del riu Set. Des de Sant Miquel de la Tosca es descendeix pel marge dret del riu Set fins a arribar a la vall d’en Peret; allí s’agafa un altre cop un corriol que ens portarà al final de la vall, on observem el Mas d’en Peret, i d’allí continua fins al final de la Pobla de Cérvoles.

• Photo of jose luis iglesias
    jose luis iglesias Jan 28, 2023

Amb neu, guanya, tot i que incrementa la dificultad a la baixada