RUTA DE LA PUNTA DEL DUC

March 10, 2021

near la Pobla de Massaluca, Catalunya (España)

Sortint de Riba-roja d’Ebre, per la carretera TV7411, que va a l’ermita de Berrús, a uns 13 km del poble, trobarem un indicador a la dreta, per a agafar el camí que ens porta a la Punta del Duc. Una mica més avant, a la dreta de la carretera, hi ha una esplanada on podem deixer els vehicles i ja podem començar la caminada.

A 1,5 km trobem un indicador que ens assenyala una sendera que ens porta, barranc avall, fins ons es trobava l’antic poble de Berrús, avui anegat sota les aigües de l’Ebre, dins del terme municipal de Riba-roja d’Ebre.

Agafant el camí de l’esquerra, entrem al terme municipal de La Pobla de Massaluca i, a un 1 km, arribem a una petita esplanada, on veurem un indicador que assenyala la sendera que porta a la Punta. Recorrem uns metres pel costat d’unes trinxeres i, seguint la sendera a baix, enmig dels pins, arribem a una primera punta amb un masteler i una senyera. Seguim baixant i ara la sendera es torna pronunciada i va zigzaguejant muntanya a baix fins a arribar a la Punta del Duc. Trobarem uns panels explicatius del lloc i de la fauna, i a la propia punta un altre masteler amb bandera. Des d’aquest punt es poden gaudir d’unes vistes espectaculars de la desembocadura del Matarranya a l’Ebre i del pantà de Riba-roja d’Ebre.